• Lúz de mi vida

    Istället för blomkorg eller ringkudde till brusnäbben?

    Min då treårige brorson kommer vara brudnäbb på vårt bröllop. Det skulle vara kul om han bär in något lite annorlunda in i kyrkan. Helst inte det traditionella med en blomkorg eller ringkudde. Hur har ni gjort, eller har ni några idéer?


    Väldigt tacksamt om ni delar med er! :)

  • Svar på tråden Istället för blomkorg eller ringkudde till brusnäbben?
  • Yarrow

    En näbbkäpp! Hade vi haft en kille som näbb hade han garanterat haft en näbbkäpp :)

  • Lúz de mi vida

    Det är absolut ett alternativ.. Fler bra tips?

  • ALLIMA

    Har hört avskräckande exempel på små näbbar med brudkäppar.... Våra små barn kommer troligen att få varsin liiiiten bukett att hålla i handen.

  • JollyO

    VI hade en treårig näbb som drog in stoppade tyghjärtan som jag fäst i sidenband. Han fick öva några gånger dagen innan. Det blev sååå gulligt!


  • Sebastiána
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-06 18:41:01 följande:
    Min då treårige brorson kommer vara brudnäbb på vårt bröllop. Det skulle vara kul om han bär in något lite annorlunda in i kyrkan. Helst inte det traditionella med en blomkorg eller ringkudde. Hur har ni gjort, eller har ni några idéer? Väldigt tacksamt om ni delar med er! :)
    Ringkudde är väl inte så tradionellt. Har aldrig sett det på något bröllop.

    Man kan binda en blomsteboll med ett sidenband om som han då kan hålla i bandet (usch vilken dålig beskrivning, förstår ni vad jag menar?).
  • Lúz de mi vida
    Sebastiána skrev 2010-09-06 21:16:18 följande:
    Ringkudde är väl inte så tradionellt. Har aldrig sett det på något bröllop.Man kan binda en blomsteboll med ett sidenband om som han då kan hålla i bandet (usch vilken dålig beskrivning, förstår ni vad jag menar?).
    Jag tycker det är rätt vanligt.. Men kanske inte så traditionellt för svenska bröllop? Lät gulligt med blomboll ;) Så bandet blir som ett handtag då?
  • Sebastiána
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-06 21:25:32 följande:
    Jag tycker det är rätt vanligt.. Men kanske inte så traditionellt för svenska bröllop? Lät gulligt med blomboll ;) Så bandet blir som ett handtag då?
    Ja. Jag har sett en del bilder men hittar dem inte nu. Man tar en rund oasisboll och sticke blommor i den och binder ett sidenband runt med en stor ögla - och så håller man i sidenbandet. Det kanske inte funkar på mindre barn (eller barnsliga vuxna) som kanske får för sig att svinga med bollen i luften Annars tror jag att det skulle se fint ut.
  • shakynose
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-06 21:00:41 följande:
    Det va häftigt! Väldigt fint med några blommor som matchar buketten
    Ja eller hur? Kombination av blomkorg och ringkudde = blomkudde!
  • Lúz de mi vida

    Ja hörrni.. Det här är inte lätt. Han är ju rätt liten, och busig. Men det vore allt fint med blommor.


    Jag hörde nåt fint, om ett par stoppade hjärtan i tyg som drogs efter brudnäbben i några finare band. Säkert jättegulligt! Man vill ju inte gärna härmas för mkt heller.

  • JollyO
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-06 21:47:39 följande:
    Ja hörrni.. Det här är inte lätt. Han är ju rätt liten, och busig. Men det vore allt fint med blommor. Jag hörde nåt fint, om ett par stoppade hjärtan i tyg som drogs efter brudnäbben i några finare band. Säkert jättegulligt! Man vill ju inte gärna härmas för mkt heller.
    Haha... :) Du kan få se bild om du vill också.
  • Yarrow
    JollyO skrev 2010-09-07 16:57:48 följande:
    Haha... :) Du kan få se bild om du vill också.
    Jag vill gärna se bild på det :) Det låter huuuuuuur sött som helst!
  • Lúz de mi vida
    JollyO skrev 2010-09-07 16:57:48 följande:
    Haha... :) Du kan få se bild om du vill också.
    Haha, shit.. Såg inte ens ditt inlägg. Läskigt :) Det var alltså ett annat par som hade likadant!
  • delfin78

    han gå med en vagn med blommor i  barn gillar ju att gå med vagnar eller varför inte komma in med bil i snöre om han gillar bilar, som de flesta gör.
    Annorlunda o gulligt......tänk dig en lastbil med flak, sätt ett band på den så kan han dra in den. På flaket ligger blommor med ringen eller asken.

  • Zarah81

    JollyO - Vilka fina skor du hade på kort i ditt galleri. Var har du köpt dem? Nåt liknade vill jag ha. Kan inte gå i höga klackar utan nåt som dina tror jag skulle  passa mig :)

  • Joseful

    Vår 14 månader gamla son kommer bära ringarna på en ring kudde, vet att det låter riskabelt kanske då han är så liten men våra 2 döttrar på 6 och 7 kommer gå brevid honom så dom får hålla lite koll så inte han pillar bort ringarna eller äter upp dem ;)


    Aldrig heller sett någon haft ringkudde och våran är broderad med våra namn och bröllops datum =)

  • JollyO
    Zarah81 skrev 2010-09-12 18:09:59 följande:
    JollyO - Vilka fina skor du hade på kort i ditt galleri. Var har du köpt dem? Nåt liknade vill jag ha. Kan inte gå i höga klackar utan nåt som dina tror jag skulle  passa mig :)
    Tror att de finns på brandos.se.

    www.brandos.se/ivory/elvira-off-white-satin/a5206


    De var aldeles lagom och jag kunde ha dem trots att jag hade fått ont i ryggen innan. Mina är till salu annars. Storlek 39 (ganska stora i storleken) men fötterna svullnade under dagen så det var jätteskönt. Har limmat fast gelinlägg på hälen för komfort. Finns i göteborg men de är lite smutsiga, ska undersöka om jag kan tvätta dem. 250 kr.


Svar på tråden Istället för blomkorg eller ringkudde till brusnäbben?