• mattia­sFästm­ö
    Äldre 6 Sep 13:45
    8881 visningar
    35 svar
    35
    8881

    sex på bröllopsnatten?

    Jag och en vän satt och diskuterade detta nu inför mitt stundande bröllop,
    hur vanligt är det egentligen att man faktiskt har sex på bröllopsnatten?
    Hon påstod att hon trodde det är något man säger, men att få faktiskt orkar ha det. Att efter en hel dag med fixande och nerverna utanpå kroppen så vill man bara gå och lägga sig och gosa lite på sin höjd. Att det mer var förr i tiden då man inte fick ha sex försen på själva bröllopsnatten.
    Men jag tänker att det på nåt sätt blir att när man väl kommer till rummet och man är man och hustru och man kan slappna av att det blir någon tändning av det?

    Vad säger ni? HAR folk faktiskt sex på bröllopsnatten eller är detta något som ligger som en prestationsångest från förr i tiden men som folk i dag inte orkar med?


    blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden sex på bröllopsnatten?
  • Alorna
    Äldre 6 Sep 13:48
    #1

    Jag har iaf planerat att ha sex på min bröllopsnatt :p
    Har inhandlat en sexig svart/röd korsett med matchande trosor som kommer gömma sig under klänningen hehe. Snacka om överraskning mannen kommer få :D

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 6 Sep 13:59
    #2

     


    Alorna skrev 2010-09-06 13:48:24 följande:
    Jag har iaf planerat att ha sex på min bröllopsnatt :pHar inhandlat en sexig svart/röd korsett med matchande trosor som kommer gömma sig under klänningen hehe. Snacka om överraskning mannen kommer få :D

    Härligt men du är inte rädd att du kommer vara så trött när dagen väl är över att du bara kommer stupa i säng?


  • Yarrow
    Äldre 6 Sep 14:02
    #3

    Vi va inte på hotellet fören klockan 2 på natten efter en hel dags firande och intagande av diverse bubblande alkoholdrycker.


    Det va såååå skönt att bara hoppa ut klänningnen, krypa ner under täcktet med den nyblivna maken och somna i hans armar.


    Sex fanns inte ens på kartan, jag orkade knappt borsta tänderna ;)

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 6 Sep 14:07
    #4

     


    Yarrow skrev 2010-09-06 14:02:49 följande:
    Vi va inte på hotellet fören klockan 2 på natten efter en hel dags firande och intagande av diverse bubblande alkoholdrycker. Det va såååå skönt att bara hoppa ut klänningnen, krypa ner under täcktet med den nyblivna maken och somna i hans armar. Sex fanns inte ens på kartan, jag orkade knappt borsta tänderna ;)

    nej det är lite det min vän tänkte, att rent fysiskt så borde man ju inte orka. Men det känns ju som lite prestationsångest att man 'måste' ha sex på bröllopsnatten.


  • Pettet­rera
    Äldre 6 Sep 14:11
    #5

    Det är väl det fina att man kan vänta tills dagen efter :D då är man utvilad och utan barn ( ivårt fall) 

    Tror att det är ett "dumt" måste att man skall ha sex på bröllopsnatten.

  • BrideB­ecks
    Äldre 6 Sep 14:12
    #6

    Vi hade det som Yarrow. HELT slutkörda efter en fantastisk låååång dag och "bara" krypa in i en sked med sin nyblivna man var en helt fantastisk känsla för mig den natten. Ha sex bara för att man ska på bröllopsnatten tror jag inte alls på, hur bra blir det när man är helt slutkörd?  Vårt första sex som gifta fick vänta någon dag, och det var definitivt värt "väntan" om jag säger så....

  • Fenixx
    Äldre 6 Sep 14:15
    #7

    vi hade redan pratat om det innan...vi ville PARTYA hela natten lång och vara med våra vänner och bara ha kul i dem härliga lokalerna. och så blev det också..efter en så lång dag med allt som var så var det jädra gott att lägga sig på kudden och sova när man väl hamna i säng.

  • Alorna
    Äldre 6 Sep 14:18
    #8

    Jag har det ganska lugnt på dagen innan vigseln, min blivande svägerska ska sminka mig och jag har inget hår som behöver fixas så jag inte har något hår på huvudet.
    Peruken kommer redan ha stylats så den behöver jag bara sätta på mig.
    Brudbuketten är syntetisk så den behöver inte hämtas samma dag och cateringen kommer levereras och läggas upp av inhyrd personal.
    Tårtan levereras också till lokalen.
    Och efter kommer jag nog bara dricka ett glas champagne till brudskålen då jag inte är någon stordrickare och gärna vill hålla huvudet klart när mina barn är med.
    Sen så är det många barnfamiljer med så det blir nog rätt lugn även om vi har fri bar hela kvällen :)

  • jeslan
    Äldre 6 Sep 14:33
    #9

    När jag gifte mig förra gången hade vi huset fullt av folk o det blev hur sent som helst men sex hade vi iaf,på bröllopsnatten ska man ha sex


     


    O ja jag ska ha det nu oxå,min pojkvän har exakt samma tanke hehe

  • Äldre 6 Sep 14:40
    #10

    Satsa på första morgonen som nygifta! Finns inga "SKA" eller måsten! Man gör det som funkar! Vi somnade som klubbade sälar! 

Svar på tråden sex på bröllopsnatten?