• Ronja8
    Äldre 6 Sep 10:34
    3622 visningar
    7 svar
    7
    3622

    Skriva egna löften

    Jag och min M2B funderar på att skriva egna löften. Är det någon annan som funderat på det eller kommer ni hålla er till den klassiska.

  • Svar på tråden Skriva egna löften
  • uppoch­hoppa
    Äldre 6 Sep 11:30
    #1

    vi kanske gör det... har en tanke på det nu i alla fall. Vi gifter oss borgerligt, så kanske man göra både och!


  • Aleta
    Äldre 6 Sep 12:28
    #2

    Det är nog ganska många som gifter sig borgerligt i alla fall som har egna löften. Om det är kyrkligt så finns det ju vissa regler att hålla sig till.


    Här kommer en gammal tråd om detta, det finns fler trådar.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-75/m3048502.html?PHPSESSID=


     

  • Peppo7­9
    Äldre 6 Sep 20:23
    #3

    Min man hade egna. Såhär var det: samma vecka vi skulle träffa prästen för övning (det var två veckor innan själva vigseln) så säger min man att han har skrivit egna löften. Jag fick nästan lite panik som det kontrollfreak jag var ang bröllopet. Jag ville inte rafsa ihop ngt på 2 veckor, men han ville inte heller att jag skulle det utan han ville säga sina löften till mig hur han känner för mig osv UTAN att jag måste göra detsamma. Så väl hos prästen frågade vi om det var ok att han hade egna o jag de traditionella. det gick så bra så. Prästen läste igenom min mans (jag fick inte höra förrän i kyrkan på bröllopsdagen!!) och de blev godkända.

    Jag var lite nervös när vi sedan skulle vigas, MEN så gulliga löften och jag blev så glad!!

    aja, för att göra en lång historia kort, så kan man ha både och :)

  • Kattpo­et
    Äldre 6 Sep 21:40
    #4

    Ja, vi hade egen skrivna löften, eller mera ett som jag skrev som vi båda upprepade, det var mer oss.


     


    My heart belongs to you and in your hands I lay my soul and future, 


    care for them as I will care for yours.


    Because my heart belongs  to you, beside you I will walk, until it beats no more. 


    Our hearts belong together and  from this day forward I am yours.


     


    Han är skotte och vi gifte oss i skottland, det var därför de var 

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 7 Sep 21:43
    #5

    Vi hade egna löften och det var helt underbart (gifta oss i lördags) att höra honom säga dem

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 9 Sep 23:09
    #6

    Japp, det ska vi! kommer gråta ögonen ur mig men det är smällar man får ta.

  • Ronja8
    Äldre 10 Sep 15:10
    #7

    Vi känner nog att vi kommer ha egna löften, känns mer speciellt att få säga hur mycket han betyder för mig med egna ord. Hoppas bara att jag kan hålla tårarna inne och inte börja snörtböla och snora =) Men som tidigare skrev så ska jag prata med prästen om hon godkänner våra löften. 

Svar på tråden Skriva egna löften