• Fröken Skölds

    Vilket Suitopia-tyg valde ni?

    Då min BM är så kräsen när han letar kostym att han springer runt i affärer med en bild och jämför så blir det nog Suitopia för honom till bröllopet. Har hört mycket possivt om dom.

    Nu undrar vi dock vilket av deras tyg ni valde och vad ni tyckte om det.
    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Vilket Suitopia-tyg valde ni?
  • Ankanb

    Sabatini, Svart valde min kille. Fast det var från www.tailorcenter.se  :) (Han var också kräsen och har ÄNTLIGEN valt - Höll på att bli rokig. lol. )  Han blev riktigt nöjd och glad!


     


     


     

  • Fröken Skölds

    Ja, jag har precis upptäckt tailorcenter.se och det är ju helt klart ett alternativ. Har ni fått hem prudukten ännu? Är ju nyfiken på resultatet. Hur var tyget?

  • Ankanb

    Ja, vi har fått hem allt. Vi beställde en kostym med tillhörande väst (och även en skräddarsydd skjorta samtidigt). Vi kunde inte vara nöjdare! Den sitter riktigt, riktigt bra. Han är sååå stilig! :)


    Btw, tyget är mycket finare än vad det ser ut på tailorcenters hemsida. (Iaf det vi beställde). Jag kan inte riktigt allt det där med "Super 100" mm och vad det betyder. Men vi tog och slog till på att lägga till lite pengar för ett dyrare dyg (bara några hundralappar ändå). Jag tycker det känns väldigt mycket mjukare och finare än vad man hittar i vanliga affärer. Iaf om man jämför med vad man får för priset!

  • KatjaB

    vi, eller snarare min man, valde oscar Mullvad.
    Kostymen är verkligen jättefint sydd och i bra kvalitet.


  • CarroJA

    Vi valde Donato (mörkblå) från www.tailorcenter.se och kunde inte vara nöjdare - både med passformen och tyget.


     


    Håller med Ankanb; Vårt tyg var mycket mycket finare än vad det ser ut på deras hemsida. Det känns som en väldigt exklusiv kostym!

Svar på tråden Vilket Suitopia-tyg valde ni?