• Gorgeousnes

    Vad skulle du vilja ha i morgongåva?

    Jag har lite smått panik. Gifter mig nästa lördag och vet inte vad min prinsessa ska få i morgongåva. Har funderat på att köpa en ring och gravera in "Morgongåva" utanpå ringen. Så att hon blir påmind om det varje gång hon ser ringen. Är det för cheezy?

  • Svar på tråden Vad skulle du vilja ha i morgongåva?
  • Pärlis

    Jag fick ett pärlhalsband...precis ett sånt jag har velat ha länge =)

  • elisabettan

    Diamantörhängen (typ dessa: http://www.myblingbling.eu/root/gfx/produkt/liten/58.jpg) eller en likadan ring som vigselringen att ha på insidan av förlovningsringen och liksom rama in förlovninggsringen, det är så snyggt (iaf med de ringar vi har valt).

    Jag skulle även bli superglad för en egen vinranka på någom vingård som vi kan besöka tillsammans och köpa hem vin från (liknande detta:www.vingardar.com).

    Något annat som skulle göra mig överlycklig är om han gjorde en Morgongåve-fotografering.

    Av någon anledning blev texten kursiv och det går inte att ändra tillbaka, sorry!

    LYCKA TILL!

  • TalisQualis

    Alla gillar vi ju olika saker, men jag gillar smycken i alla dess former och tycker din idé med den graverade ringen var kanon! Jag hade blivit jätte glad för en sån ring.


    Lycka till!

  • fru2011kanske

    Jag önskar mig en ring att ha på höger ringfinger, en sån som är tre som sitter ihop, en ring för varje barn vi har

  • Gorgeousnes

    Vilka bra tips :)! Men jag kom på blir det inte lite tårta på tårta med två ringar  två dagar i rad.


    Åsså undrar jag om det är en ring hon kan ha när hon jobbar. Hon har mkt möten på internationell nivå och jobbar på flashigt kontor.

  • linvand

    Hmm.. menade namnsmycken.com som har blivit amandaegilson.com. Och då hade jag velat ha ett smycke med typ namn "hjärta" namn och kanske bröllopsdatumet eller eventuellt det på baksidan. Eller om ni har något favvouttryck som "Amor vincit omnia" eller liknande.

  • tovelainen

    Jag fick den ring som min mans mormor fick i morgongåva av min mans morfar, när de gifte sig 1947. Det var den bästa morgongåvan jag kunde önskat mig! Jag tycker inte det blir kaka på kaka med två ringar, bara ringarna har olika betydelser. Den som jag fick såg också helt olik ut, den hade prinsesslipning på diamanterna med en rubin i mitten, och den vigselring som jag har är en alliansring med infällda diamanter.

  • Zia 20090618

    Jag hade gärna velat ha en enkel Singapore kedja, en enkel kedja man kan ha varje dag.. men jag blir nog utan morgongåva, jag har visst förbrukat allt från "smyckeskontot" i och med ringar och "förlovningsgåva" menar min blivande ;)


  • Gorgeousnes

    Åh jag är helt såld på arvegods. Jag ska bära ett pärlhalsband jag fått av min mormor som inte längre finns bland oss.


    Vad är en Singapore-kejda.


    Funderar även på att ge henne kurs så att hon får green card i golf. Men har varit helt emot detta. Då jag känner om hon börjar med detta så kommer det att tas MASSOR vår tid till detta. Det är ju inte precis som att åka och spela innebandy i två timmar. Golf kan ju ta HELA dagar och helger. Och alla golfresor och dylikt. Och man kan alltid handla något mer osv.


    Men jag vill ju att hon ska vara glad och det är många som spelar golf i hennes bransch osv.


    Eller en seglingskurs kan jag ju ge kanske :)! Men lite samma sak där med.


    En ring kommer inte att inkräkta på vår tid eller ekonomi i framtiden känns det som haha.


    Men vill att min prinsessa ska vara glad såklart.

  • Zia 20090618

    Det är en typ av halsband bara, den ser som ut att vara tvinnad, jättefin är den tycker jag..


  • Sörön10

    Jag ville ha ett smycke, vilket som, bara han valde ut den! 


     


    Jag fick ett guldhjärta med en sten i och en guldkedja till det som han sa att jag kan ha mina ringar i om jag vill ha dem runt halsen av nån anledning! =)

  • klingling

    Jag fick ingen morgongåva i samband med bröllopet utan min man valde att köpa en present till mig på vår bröllopsresa. De blev då ett dubbelt minne och jag älskar verkligen den lilla skulpturen jag fick.

  • Anna Karenina

    Ett smycke skulle jag också vilja ha. Något genomtänkt, gärna med eget budskap. Din idé om ring är underbar, namnsmycken eller ett från Lyckogram.se också.
    Eller kanske ett stort vackert smyckeskrin. Sen kan hon ju få smycken till det varje år :)

Svar på tråden Vad skulle du vilja ha i morgongåva?