Lite tips för ett bröllop i Eslöv/Lundtrakten
Hej,
gifte mig i juli i år och ville dela med dig lite tips från vårt bröllop. Det var svart nog att få ihop allting, så om jag kan hjälpa någon.
Jag kan rekommendera:
Näskyrka: Kyrkan som tillhör Trollenäs slott. Liten kyrka från 1100-talet, som är perfekt för bröllop upp till 70 gäster.
Borgstugan Eslöv: Här hade vi bröllopsfesten. Lokalen för cirka 50 gäster och tillhör Trollenäs slott och är deras gamla bryggeri och är ett galleri med cafe idag. Borgstugan är beläget i Trollenäs slottspark och är jättefin och perfekt för mottagningen efter vigselakten och även för att ta foton i en fin miljö. Borgstugan lagar tyvärr inte maten, så det fick vi sköta med catering, men det gick väldigt bra också. Jonny bakar och han gjorde en jättegod mousse-au-chocolat-tårta. Margareta sköter det Borgstugan och ni kan nå henne här: www.eslov.se/pages/turism.och.fritid/bo.och.ata.borgstugan.asp
Musiken: Ett band som heter "2forU", band (2) som kommer från Helsingborgstrakten. Hur bra som helst som gjorde bra ös med partymusik (framför allt musik från 80-talet, svenskt och internationellt)
www.2forU.org
Foto: Mats från www.brollopsfoto.nu/ - de är ganska prisvärda (jämförda med många) och hur snygga bilder som helst. Vi fick behålla negativen och han jobbade mycket professionellt.
Om ni har frågor, så svara gärna på detta inlägg.