• bastarden

    Vin i lådor!

    Tänkte ge vin till 1,5 o 10 årsjubileum till brudparet. Men vad har ni gett i för lådor?! snickrat egna?
    Tips o idéer? Och nån som har  tips på vin? Mottages gärna :)

    H.

  • Svar på tråden Vin i lådor!
  • spunkcissi

    Jag har för mig att den som fixade låda till vin när vi gav bort pratade med någon på Systembolaget om att få/köpa en trälåda när de fick leverans av mer exkusiva viner som ej kom i pappkartonger. Har även sett att systembolaget säljer trälådor som man kan ge bort vin i, men jag vet inte hur många flaskor de rymmer? Har hört andra som budat på Tradera och hittat på Blocket också. Angående vin bad vi dem på systemet rekommendera viner ivår prisklass som lämpade sig för lagring i respektive år. =)

  • Hustru och man

    Säger detsamma som Spunkcissi. Systembolaget ska hjälpa mig att fixa lådor. De skulle försöka i varje fall. Dock var det svårare att få tag på en trälåda för 3 flaskor, de brukar vara för 5 st. Men de skulle försöka, så hör med dem i "din" butik.

    Hon jag pratade med fick fria tyglar. Jag har ingen aning om dessa viner och hur de smakar. Men hon hade provat några stycken som var jättegoda. Kommer dock inte ihåg vad de heter...

    Lycka till!

  • Kribban

    Systembolaget har en trälåda för två flaskor som man köpa i de flästa butikerna.

  • bastarden

    Aha ok, tack så mkt!
    Får fråga imorrn då när jag ska in :) Skickade mejl och fick tips på olika viner där..
    Men alltså, har de separata lådor oxå? alltså för bara en vinare?

  • bastarden

    är ju redan på lördag så jag hoppas de hinner fixa då :S
    pris på   dessa lådor?

  • miaik

    Tyvärr har trälådorna utgått pga leveransproblem eller nåt i den stilen men det kan hända att butiker har kvar dem, de är för 1 eller 2 flaskor.


     

  • bastarden

    men vafan! tips på något annat roligt 'fint' att göra med dem?
    nån som har nå bilder kanske? inspiration tack

  • miaik

    Kolla med "ditt" bolag, de finns säkert kvar hos många. Jag brukar slå in flaskor i cellofanplast med utstansade hjärtan som konfetti i botten, har tyvärr ingen bild men det blir rätt fint. Vi lägger alltid in vin som ska sparat i vinkylen, då är det ju lite onödigt med trälåda t.ex...


     

  • bastarden

    tips på något roligt man kan skriva till? små lappar? med en dikt till varje jubileum? eller bara något fint?

Svar på tråden Vin i lådor!