• Uppsal­abrud 2011
    Äldre 31 Aug 14:33
    2620 visningar
    10 svar
    10
    2620

    Att fixa transport

    Jag och blivande maken vill väldigt gärna köra iväg från kyrkan till festlokalen i en sportig bil. t.ex en cab (oavsett märke) eller en minicooper men har inte råd att hyra en. Det har visat sig ovanligt svårt att hitta alternativ som går att hyra överhuvudtaget. Men jag kom på en idé om att när vi ser en sån bil parkerad på gatan eller körandes på vägarna fråga bilägaren om han/hon kan tänka sig att ställa upp på vår dag mot en mindre timkostnad och en biltvätt. Tror ni det funkar? eller är det jättedumt?

    Någon annan som har provat detta?

    ifall föraren/ägaren är tveksam så ser vi gärna att han/hon själv kör oss så slipper de låna ut bilen blint.

  • Svar på tråden Att fixa transport
  • danica­liforn­ia
    Äldre 31 Aug 14:55
    #1

    ja men varför inte!!! fråga skadar ju aldrig!! det kan ju vara en kul grej för dom oxå att få känna att dom har en snygg cool bil!!!

  • Uppsal­abrud 2011
    Äldre 31 Aug 21:22
    #2

    nej precis
    vi får hoppas att en egoboost kan vara hjälp på traven ;)

  • danica­liforn­ia
    Äldre 1 Sep 07:49
    #3

    om jag hade haft en cool bil(eller körkort för den delen) skulle jag lätt ställa upp och köra ett brudpar på deras dag iaf!!! hoppas du hittar nån!!

  • Uppsal­abrud 2011
    Äldre 1 Sep 08:45
    #4

    det känns uppmuntrande att höra, tack! jag hade också ställt upp men vi kanske är romantiska suckers?

  • danica­liforn­ia
    Äldre 1 Sep 10:53
    #5

    ja vi är nog det!!! du får ha med dig lappar i fickan för att sätta på vindrutan om du ser en snygg bil!!

  • syster­78
    Äldre 1 Sep 11:38
    #6

    Klart du ska testa det, en kompis till mig såg en bil hon ville åka som nygift och pratade med ägaren. Han var sen så gullig och hade fixat champagne och grejer till dom också


    Skadar ju aldrig att fråga!!

  • Äldre 30 Oct 17:37
    #7


    Du kan titta på zatzy.com under studentbilar.

  • Uppsal­abrud 2011
    Äldre 30 Oct 18:19
    #8

     


    Tarzan66 skrev 2010-10-30 17:37:32 följande:
    Du kan titta på zatzy.com under studentbilar.

    tack för tipset!

  • BuickC­abb
    Äldre 21 Nov 08:12
    #9

    hej

    har en Cab - 74:a rullar för en billig penning i 08:a området om tiden passar

    helge45@spray.se

  • Emblas Mamma
    Äldre 21 Nov 08:20
    #10

    Vad kostar det att hyra en sån bil egentligen då?

Svar på tråden Att fixa transport