• Dannedo

Fest i partytält vs. inomhus?

Planerar bröllop i slutet på juni 2011 och vi funderar på att hyra partytält och ha festen hos mina föräldrar som bor jättevackert ute på landet. Om allt blir som vi hoppas så har det verkligen potential för att bli en riktigt lyckad fest med god mat och dryck men ändå lite mer avslappnat. Men samtidigt så finns det ju många fördelar med att vara på en restaurang/hyrd lokal, inte minst att man inte behöver tänka på vädret.

Så nu undrar jag: Vad har ni för erfaranhet av saken? Har ni varit på "utomhusfest" där det börjat regna och det var trevligt ändå eller är det bortkastade pengar.

• Svar på tråden Fest i partytält vs. inomhus?
  • fibobs

Vi gifte oss i lördags och hade festen i ett stort tält.
    Vi hade två gasolvärmare och två elfläktar som underhöll värmen. En värmekanon som man kunde dra på och få tältet varmt.....fort. Jag lovar att det inte tog mer än 30 sekunder så var hela tältet varmt....sedan jobbade de andra värmarna hela kvällen.

Vi fick en ordentlig skur men vad gjorde det när man satt och gosade i ett varmt skönt tält.
    Nej snarare tvärtom. Alla höll sig på en plats, mysigt med levande ljus överallt. Ingen frös. Tältet var uppsatt några dagar innan och marken var inte blöt.

Jag kan bara rekommendera att ha festen i ett tält!!

• Runi

Som fibobs skrev ovan är det viktigt att ha värme där. Vi var på ett bröllop i lördags och det var 15 grader och regnade då och då, de hade inte tillräckligt med värme apparater så jag och flera satt och huttrade :/ 

• Aleta

Jag har varit på två bröllop med tält och regn. Båda var jätterolig (det ena var mitt eget ) och man brydde sig inte om regnet. Det jag skulle rekommendera är att ha golv i tältet, det hade vi, för om det regnar och man är många så blir det blött i marken och skorna blir förstörda.

• himlenrunthörnet

Vi var helt inställda på att hyra partytält som skulle rymma 120 pers att ha i trädgården, tills vi insåg hur mycket dyrare detta skulle bli mot att hyra lokal. Dessutom skulle det ju bli mer jobb för oss... Men idén tycker jag annars känns lysande;o)

• Dannedo

Ja, det blir ju inte direkt billigare, så frågan är vad som är enklast och roligast; inne eller ute... Kanske omöjligt att svara på men kul att höra era åsikter. .

Finns det några "minus" med att vara inne, i vårt fall boka upp en restaurang?

Svar på tråden Fest i partytält vs. inomhus?