• gunge
    Äldre 28 Aug 09:13
    5116 visningar
    17 svar
    17
    5116

    10-10-10 Någon mer som gifter sig då?

    10 oktober ska vi gifta oss. Någon mer som valt denna dag ?
    Börjar ni bli nervösa? Hur långt har ni hunnit i planeringen? Stort/litet, kyrkligt/borgligt, traditionellt/spex ?? Berätta :D:D

  • Svar på tråden 10-10-10 Någon mer som gifter sig då?
  • TrollM­irre
    Äldre 28 Aug 15:50
    #1

    Vi kommer gifta oss då :) Var lite småstressad i början på vecka, men har hunnit gjort massor de senate dagarna.


    Det vi har klart är typ maten (nästan iaf, ska ha buffé, men vet ungefär vad vi ska ha där). Tårtan är nästan bestämd den med. Kläningen har jag betalat deposit på och korten är utskickade :) två av 3 tärnor har hittat klänningar nu i veckan med.


    Lokalen är bokad sen länge och den borgerliga vigseln kommer hållas i party-tält på gården vid havet. Hoppas hoppas hoppas på bra väder.


    Har bjudit ca 100pers, så det är väl kanske medelstort.


    Men vet inte om jag är så nervös just nu, tror både mamma och svärnor är mycket nervösare än oss ;)

  • Gollag­olla
    Äldre 28 Aug 21:09
    #2

    Här är en till som gifter sig 10-10-10 (kl 10 :)) Har väl hunnit ganska långt i planerna. Tårtan och endel småsaker kvar. Är inte nervös än men de lär väl komma :)
    Vi skall ha ett kyrkbröllop men inte direkt stort, ca 35 st. Efter bröllopet skall vi äta tre rätters "lunch" på restaurang. Dagen efter åker vi på vår bröllopsresa.

  • gunge
    Äldre 28 Sep 07:29
    #3

    12 dagar kvar... Nån mer än jag som så smått börjar bli nervös :P

  • Gollag­olla
    Äldre 28 Sep 09:47
    #4

    Ja det börjar närma sig nu :) Är allt lite smått pirrig men försöker att fokusera på allt man måste göra. Har endel pyssel kvar och känner mig en aning stressad samtidigt som jag vill att tiden skall gå fort :)

  • TrollM­irre
    Äldre 28 Sep 11:23
    #5

    Har inte tid att va nervös ;) Mer orolig över hur vädret kommer bli, men det är ju inte mycket man kan göra åt det... Gjorde bordsplaceringarna igår kväll, så det är nog mest smågrejjer kvar nu. Festprogram, transport, var man ska va på bröllopsnatten. Känns så knäppt att ta in på hotell i stan där vi bor...

  • Fyrtio­två
    Äldre 28 Sep 12:43
    #6

    Här är en till... :D

    Det känns knäppt.. Haha..
    Tiden bara flyger iväg.. Snart bara en vecka kvar...

  • Fyrtio­två
    Äldre 8 Oct 11:15
    #7

    Det är så sjukt nära nu... :)

  • Gollag­olla
    Äldre 8 Oct 11:34
    #8

    Ja visst är det :)

    Är ni färdiga med allt?
    Här har vi endel kvar att göra, käner mig en aning stressad.
    Undra om man kommer sova något imorgon natt :)

  • Fyrtio­två
    Äldre 8 Oct 11:42
    #9

    Jag har allt färdigt...

    Men å andra sidan så finns det inte så mycket att fixa när man bara blir 6 personer och tar in på Herrgård där allt är klart.. haha.. ;)

    Kläderna o sånt blev klart för en vecka sen.. :D

    Men tror att stressen kommer komma likväl... Konstigt nog.. :P

  • Gollag­olla
    Äldre 8 Oct 11:46
    #10

    Vad mysigt med ett så litet bröllop och sedan bo på herrgård, låter inte helt fel :)

    Ja man kommer nog känna sig stressad även om allt är klart. Jag kommer säkert oroa mig för att jag glömt något eller så :)

    Längtar.... :)

  • Fyrtio­två
    Äldre 8 Oct 11:50
    #11

    Ja det kändes mest vi.. :D

    Tar in på slottet (herrgård fast det heter slott) på lördag kväll och har trevligt med vråa vänner. äter god mat och snackar om allt möjligt..
    Badar vedeldad badtunna osv.. :D

    Sen på söndag morgon vid 10 gifter vi oss och äter frukost efter det... Perfekt... :D

    Jag är skraj för ifall alla papper är inskickade...
    O ifall vigselförrätaren kommer komma ihåg att dyka upp... haha

  • Gollag­olla
    Äldre 8 Oct 12:11
    #12

    ÅÅÅ de låter jätte romantiskt :)

    Vi kommer också att gifta oss kl 10. Efter vigseln blir det fotografering och sedan vidare till en mysig restaurang. Där äter vi trerätters och har det trevligt med våra 30 gäster. Efter middagen åker vi hem en stund för att vila och sedan åker vi på natten till Cypern. Skall bli så härligt :)

    Ja usch tänk om inte prästen kommer, vad gör man då? Nä inga sådana tankar nu :)

  • Gollag­olla
    Äldre 9 Oct 07:35
    #13

    Nu är det väldigt nära :) Lycka till allihopa och hoppas ni får en underbar dag!

  • gunge
    Äldre 9 Oct 17:02
    #14

    Ruggigt nära nu =) Om mindre än ett dygn e man en fru :D:D:D:D

  • Jag han
    Äldre 9 Oct 17:10
    #15

    Lycka till i morgon och hoppas att ni får en underbar dag!

  • MissNi­na
    Äldre 9 Oct 22:58
    #16

    lycka till alla 10-10-10 brudar!!

  • Fröken Kumla
    Äldre 10 Oct 09:50
    #17

    Klockan är 10 i 10 den 10/10 -10. :) Lycka till alla som ska gifta sig idag! :)


Svar på tråden 10-10-10 Någon mer som gifter sig då?