Hur lång tid innan vigsel
Hur lång tid innan vigseln bör man vara i kyrkan? Syftar alltså på brudparet =)
Hur lång tid innan vigseln bör man vara i kyrkan? Syftar alltså på brudparet =)
Helst innan vigseln börjar!
Skämt åsido, det räcker oftast att ni är på plats ett par minuter innan vigseln ska börja, förutsatt att alla andra är på plats och att ni är klara och förberedda. Jag brukar säga till vigselparen "Den tid ni känner att ni behöver för att inte vara stressade" Men bäst är att fråga er vigselpräst.
Nää, fint folk kommer alltid sist :)
Har inte pratat med vår präst än, men det borde alltså räcka att vi är där 20-30 min innan? Om det räcker för att vi inte ska känna oss stressade tvivlar jag på men det är lite ont om tid att hinna med allt under förmiddagen...
Det beror ju på. Finns det nånstans i kyrkan där ni kan vara? Då är det bra att komma såpass tidigt att ni inte kommer samtidigt som gästerna. Och är det något i kyrkan innan er vigsel? Kan det ge konsekvenser för er? Bäst är att prata med er präst! Någon minut i funkar annars, om allt annat är klart. Men om ni är notoriska sen-kommare ska ni nog planera in att vara där 30 minuter innan -eller för om ni lätt stressar upp er för tid...
Eftersom allt var ordnat innan och vi inte ville stöta ihop med några gäster så kom vi cirka 3-4 minuter innan bara. Det visade sig inte vara tillräckligt nära ändå eftersom vi anlände till kyrkan samtidigt som min syster och hennes man...