• Tinzi

Behöver tips på hur det kan gå till vid utomhusvigsel

Vi ska gifta oss utomhus & gästerna ska då sitta på sina platser i en cirkel med buskage runt om , tanken är att vi ska gå in genom ena änden fram till vigselförättaren som står längst bort i andra änden och gå förbi alla gästerna (som i kyrkan typ)

Nu är frågan...hur hade ni gjort.

1. Brudgummen väntar på mig m. sina bestmans där vi ska gå in i cirkeln och jag anländer m. bil m. tärnor och går fram till brudgummen och går rakt fram efter våra tärnor & bestmans (om det nu heter så)

(kan ju bli lite haffsigt att gå ur bilen å ställa upp medans alla ser på kanske?

2. Tärnor finns redan på plats och väntar framme brevid vigselförättaren & likaså bestmans, och jag anländer själv i bil och går fram till brudgummen vid cirkelns början & vi går fram själva.

3. Tärnor&bestmans står uppradade vid cirkelns början. Jag och blivande kommer i gemensam bil??!?!? och går framåt tillsammans...

Känns nästan som alt. 2 är bäst...

• Svar på tråden Behöver tips på hur det kan gå till vid utomhusvigsel
  • pyrro

Har ju igentligen inte så mkt att göra med att det är en utomhusvigsel, mer om du vill att ni ska gå tillsammans eller inte. Vi hade nyligen en fantastisk utomhusvigsel dock utan tärnor och bestman. För oss var det självklart att gå tillsammans! Vi steg ur bilen på långt håll där gästerna bara kunde skymta oss, prästen mötte upp oss för att säga några korta ord och sen började musiken spela och vi gick längs en snirklande grusgång fram till gästerna som satt i en halvcirkel....prästen gick en bit efter oss. Det var fantastiskt att få gå med min BM och möta folket och platsen tilsammans

• Tinzi
    pyrro skrev 2010-08-26 09:23:01 följande:
    Har ju igentligen inte så mkt att göra med att det är en utomhusvigsel, mer om du vill att ni ska gå tillsammans eller inte. Vi hade nyligen en fantastisk utomhusvigsel dock utan tärnor och bestman. För oss var det självklart att gå tillsammans! Vi steg ur bilen på långt håll där gästerna bara kunde skymta oss, prästen mötte upp oss för att säga några korta ord och sen började musiken spela och vi gick längs en snirklande grusgång fram till gästerna som satt i en halvcirkel....prästen gick en bit efter oss. Det var fantastiskt att få gå med min BM och möta folket och platsen tilsammans
    Jo det tycker jag att det har. I tex en kyrka blir det enklare, då gästerna ej ser brudparet innan de kommer in.

Jag vill inte komma tillsammans m. mn blivande man, utan att han möter mig vid början där vi ska gå fram till altaret, det som känns klurigast just nu är hur vi gör m- tärnor och marskalkar...svårt...

• Getivia82

Jag har tänkt samma sak. Att jag möter min bm och sen går vi mot "altaret" tillsammans. Vi ska inte se varandra förns det ögonblicket.

Men jag tror vi gör så här att min bms marsalker står på sidan av honom, sen går först marselkerna och mina 3 tärnor tillsammans och sen kommer jag.

Hm jag tror det blir bra.

• pyrro

TS>> Jamen då har du ju delvis besvarat din egen fråga.....du hade som ett alternativ att ni skulle åka gemensam bil men det vill du ju inte. Det var det jag menade inte hade med utomhus/kyrkan att göra

• Tinzi
    pyrro skrev 2010-08-27 06:40:10 följande:
    TS>> Jamen då har du ju delvis besvarat din egen fråga.....du hade som ett alternativ att ni skulle åka gemensam bil men det vill du ju inte. Det var det jag menade inte hade med utomhus/kyrkan att göra
    aha :)

pyrro skrev 2010-08-27 06:40:10 följande:
    aha :)

Getivia82 skrev 2010-08-27 00:26:54 följande:
    Jag har tänkt samma sak. Att jag möter min bm och sen går vi mot "altaret" tillsammans. Vi ska inte se varandra förns det ögonblicket.Men jag tror vi gör så här att min bms marsalker står på sidan av honom, sen går först marselkerna och mina 3 tärnor tillsammans och sen kommer jag. Hm jag tror det blir bra.
    Låter bra! Så gör vi nog med :)
Svar på tråden Behöver tips på hur det kan gå till vid utomhusvigsel