• Mymlan16

Tips på roliga lekar för festen?!

Hej alla!

Någon som har några tips på roliga lekar/aktiviteter man kan ha på bröllopsfesten?

• Svar på tråden Tips på roliga lekar för festen?!
  • MaddeåMats

Jag tycker att den klassiska skoleken är kul

Läste någonstans om en lek som var lite mer aktiv som gick ut på att brud och brudgum tävlade mot varandra i olika "grenar", vem som kunde slå i en spik snabbast i en planka, vem som kunde pumpa upp en luftmadrass fortast osv....

Har varit på en fest med en tipsrunda, det är också kul, så får man reda på lite mer om paret som gifter sig!

Bröllopsbingo är kul det med!

• Helges Älskling

Jag sitter just och fixar lite. Vi ska ha ett mindre bröllop utan dans, men jag känner att jag måste ha lite i bakfickan så det inte blir jättetrist efter middagen.

Jag har ordnat levande charader med låttitlar och i par med sammasatta ord, alltså t.exL sol-katt. Sen tänkte jag köra den klassiska tipsrundan där man i förväg får lämna in en tipsrunda på tex: Vem är surast? 1:Lena X:Fanny 2: Marianne osv. Detta följs upp med småtävlingar där de 3 personer som är alternativ får i detta fall äta en citronklyfta snabbast. Min tanke är att jag kan sprida ut dessa små deltävlingar lite under kvällen.

Sen har jag fixat kareoke.

• AnnC81

Vi är så glada - garanterat skratt!!

Lägg 2 små pappersassietter med avlånga hål i en påse,
    samt 2 genomskinliga snapsglas samt 2 löständer klippta från en vit
    plastmugg i en påse (gärna en blå soppåse som finns på rulle), samt ett
    papper med instruktioner enl. nedan. Dela sen ut en sådan påse till varje
    gäst.

Instruktioner
    - Töm påsen och sätt den på huvudet som en toppluva! Melodi: Ja, må han leva.
    Vi är så glada - Vi är så glada Vi är så glada - Vi är så
    glada Ja visst är vi glada - Ja visst är vi glada Ja visst är vi glada -
    så glada idag.
    - Sätt tallrikarna på öronen och sjung med! Melodi: Oh My Darling Clementine.
    Vi är glada - vi är glada Vi är glada just i dag. Vi är glada - vi är glada
    Vi är glada just i dag.
    - Sätt nu tänderna i övermunnen och sjung! Melodi: gubben Noah.
    Vi är glada - vi är glada Vi är jätte glada. Vi är jätte glada - vi är jätte glada.
    Vi är glada - vi är glada. Vi är jätte glada.
    - Sätt nu snapsglasen på ögonen och sjung! Melodi: Happy Birthday.
    Vi är glada idag. Vi är glada idag. Vi är glada idag. Vi är glada idag.

• Twid

I lördags när vi gifte oss fick vi köra skoleken! Det var ett mycket populärt nummer under kvällen! (Vi va slående överens oxå!!hahah!)

Mne det absolut roligaste på hela kvällen va nog när min numera äkta man blev spelad ett spratt!!

jag och mina 4 tärnor fick ställa upp oss på rad, han fick förbundna ögon sen blandades vi om! Han skulle pussa alla 5 för att sen berätta för alla vem som va hans fru! Haha! Bara det att när han fick ögonen förbundna ställde hans grabb gäng upp sig och han fick pussa dom istället! Haha! såå kul!! Om det är nån så är det hoooon tjoa han och pekade på sin lillebror! hahaha! Sen fick han av sig ögonbindeln och höll på att dö av skratt! Vem fan va det som använde tungan utbrast han! hahahahah! tror alla gäster höll på att kikna av skratt under denhär leken!

• Mymlan16

Tack för alla tipsen!!! Hur gör man bordbingo, någon som vill förklara? Tror att jag har ett litet hum om det men vet ej säkert?

• Hustru och man

Är det bröllopsbingo du menar? Där gör man upp en bricka med en massa olika saker, t ex:

* Någon klingar i glaset
    * Brudparet ser generade ut
    * Du håller tal
    * Någon skålar för brudparet
    * En bordsgranne går på toaletten för tredje gången
    * Du har roligt
    * Bruden får en kyss av någon annan än brudgummen
    * Ett ljus slocknar
    * Brudparet pussas
    * Någon tar av sig sina skor
    * Maten var mycket god
    * Du medverkar i en lek

mm mm mm :)

• Sara och Micke 2010

Kanske är en dum fråga, men varför skall man leka på ett bröllop? Är det inte roligare och 

prata och umgås med dem man sitter jämte? 

S

Svar på tråden Tips på roliga lekar för festen?!