• fibobs
    Äldre 25 Aug 11:35
    2223 visningar
    10 svar
    10
    2223

    Skriv-övar du ditt nya namn? del 2

    Jag har bara några dagar kvar med mitt namn jag haft i snart 40 år....så här gäller det att öööööööva!!!
    Hur går det för er?
    Skriv-övar ni?

  • Svar på tråden Skriv-övar du ditt nya namn? del 2
  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 25 Aug 11:40
    #1

    Har inte gjort det ännu, men kanske borde börja. Jag har ju 2 månader på mig....

    Fast jag satt ju och skrev kombinationen av mitt förnamn och min BMs efternamn för sisådär 6 år sedan, när vi nyligen träffats. Mest för att se om det funkade och det gjorde det....  *ler*

  • pyrro
    Äldre 25 Aug 12:48
    #2

    Nä men nu ska jag göra det

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 25 Aug 12:49
    #3
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-08-25 11:40:07 följande:
    Har inte gjort det ännu, men kanske borde börja. Jag har ju 2 månader på mig....Fast jag satt ju och skrev kombinationen av mitt förnamn och min BMs efternamn för sisådär 6 år sedan, när vi nyligen träffats. Mest för att se om det funkade och det gjorde det....  *ler*
    Gjorde jag med *ler*
  • Karoli­na A
    Äldre 26 Aug 21:58
    #4

    Jag "skriv-övade" massor, provade olika varianter av namnteckningar och drömde mig bort... Har nu hetat mitt nya namn ett tag och trivs jättebra!

  • Äldre 26 Aug 22:02
    #5

    Jag övar inte, för här ska inte bytas! ;)

  • Hustru och man
    Äldre 27 Aug 17:50
    #6

    Haha jag övade idag på jobbet när det var lugnt med kunderna... tänkte nog inte så mycket på det, det bara blev så :) Jag har en känsla av att jag kommer säga fel på jobbet några gånger i början. Vid varje kundsamtal (sitter inom kundtjänst) svarar jag med för- och efternamn..... haha :)

    Vet ni hur lång tid det tar efter bröllopet innan det nya namnet går igenom?

  • fibobs
    Äldre 30 Aug 11:40
    #7

    Nej jag vet inte hur långt man måste vänta på nya personbeviset...det återstår att se. Men nu gäller det att säga rätt och signera rätt.....
    Har redan gått fel kan jag tillägga :D

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 30 Aug 13:06
    #8

    Nej för v i har inte bestämt vad vi ska heta. Men jag har tid på  mig ...än!

  • TalisQ­ualis
    Äldre 30 Aug 13:22
    #9

    Jag övar lite då och då men nu är det bara lite mer än 5 veckor kvar så jag borde börja öva "på riktigt" nu, ser för jäkla taskigt ut i dagsläget

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 5 Sep 18:41
    #10

    Har skriv övat massor på min nya 'autograf', så pass mycket att jag har svårt att skriva min 'gamla' nu när man ska skriva under något, hihi.


Svar på tråden Skriv-övar du ditt nya namn? del 2