• BangBang

    Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...

    Jag vet inte vad jag ska säga...
    Jag har fått min drömklänning och nu vill han ha sin dröm uppfylld...

    Han vill alltså ha en dum dummare kostym på bröllopet vad ska man säga. Försökt övertala honom om att han kan ha det fast i grått eller svart men NEJ! blått ska det vara...

    vad han inte tänkt på är att vi eller faktiskt HAN har valt grönt, silver och vitt som tema färger. Kan ju för fasen inte komma i blå kostym då juh. Vet fasen inte om jag ska skratta eller gråta.
    Jag har ju fått min drömklänning!!

    Oerhört tacksam om någon har förslag på hur jag ska tackla detta

  • Svar på tråden Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...
  • ClaraH

    Mörkblå kostym är ju den klassiska kostymen till Mörk kostym och det kan man också ha till Kavaj. Nu har ju många svart kostym men det är mer mode än etikettstyrt. Vet inte riktigt vilken slags blå kostym (dum dummare) du menar dock...

  • eigollet

    Min m2b hade också det som idé och jag stöttade det totalt! :)
    Men till min ENORMA lycka så ändrade han sig till med traditionell outfit.
    Kanske är en bra taktik? :)
    Låtsas att det är en kanon idé och då blir den inte lika lockande?

    Funkade på min karl i alla fall. Men om han verkligen hade velat ha en ljusblå outfit så hade det varit okej. Bara han är glad också!

    Lycka till!

  • BangBang

    E lite inne på ditt spår ju mer jag tänker på det , men var hittar man outfiten??

  • Snigel Bee

    hahaha!! Ja du va gör man!! Man kan ju inte tvinga nån i nåt d inte vill ha samtidigt som ja förstår att du inte tkr att d e så fint! Ska hålla tummarna för dig att han också som en annan här ändrar sig!! ;P

  • eigollet

    Mjaaa, det blir nog till att sy upp åt honom. Har letat runt lite och det verkar inte som att det finns annat än typ damkavajer från 90-talet... Om han nu inte vill ha en sån då!:D

  • ClaraH

    Tja, ljusblått var ju inte så vackert precis. Vad har ni för klädkod på bröllopet? Säg till honom att man enligt etikett ska ha samma kläder för brudgum som för gästerna. Ljusblå kostym följer ingen klädkod.

  • Sebastiána

    Förstår inte varför ALLT måste följa färgtemat. Kan ni inte koncentrera färgtemat till dukning + dekoration av lokalen?

    Kanske hinner han ändra sig innan bröllopet. Eftersom du får din drömklänning borde han också få sin drömkostym... även om jag har lite svårt att fatta hur en ljusblå kostym från Dum Dummare kan vara en drömkostym.

  • Sebastiána
    BangBang skrev 2010-08-24 15:26:31 följande:
    E lite inne på ditt spår ju mer jag tänker på det , men var hittar man outfiten??
    Eftersom det är han som vill ha den får han väl leta upp den. På Suitopia kan man få kostymer uppsydda i alla möjliga färger.
Svar på tråden Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...