• Pullan88

När fixar man håret då?

När fixar man egentligen sitt hår?

Några timmar innan bröllopet?

Vad händer egentligen timmarna innan bröllopet? Fixar man hår och smink och sitter sen blixtstilla och väntar så att inget förstörs?

har alltid undrat.. Hur lång tid tar det generellt att fixa ihop håret?

Sminkar man sig efteråt hos frissan och väntar där eller åker man hem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 09:56
    Har dom öppet på frisörssalonger öppet på lördagar?
  • Svar på tråden När fixar man håret då?
  • mri

Troligen  får du gå upp tidigt för att hinna både hår och smink innan OM ni ska fotograferas innan vigseln vill säga).  sen är det fotografering, kanske lite matintag för att orka ända till festen...sen är det dags....

Så går det nog till oftast iaf...

Hår tar ju olika länge beroende på frisyr men ett par timmar ska man nog räkna....smink kanske knappt en timme....

• mri

de har öppet extra för att göra brudfrisyrer om de inte har öppet vanligtvis...

• Pullan88

Vad bra det där med fotografering innan bröllopet.

Har aldrig tänkt på att man kan ha det innan!

Många jag känner gör det efteråt - fast det måste ju vara bättre innan såklart:)

• Vi2alltid

Pullan88 skrev 2010-08-21 10:22:52 följande:
    Vad bra det där med fotografering innan bröllopet. Har aldrig tänkt på att man kan ha det innan! Många jag känner gör det efteråt - fast det måste ju vara bättre innan såklart:)

Rent praktiskt är det himla bra. Men jag skulle persnligen tycka att det kändes konstigt att titta på ett brölopsfoto på väggen här hemma och veta att vi inte var gifta än då...

• Vi2alltid

I övrigt är det nog inte mycvket tid för att sitta blickstilla... Jag gjorde håret, sen åt jag lunch sen sminkade jag mig och sen bar det av till kyrkan!

• mattiasFästmö

Vi ska sminkas och göra håret på morgonen, det tar ju sin lilla tid och både jag och min tärna ska fixas. Sen blir det en snabb lunch, för att vi sen ska fotas innan vi gifter oss. Så det kommer nog bli full rulle från morgon till vigseln utan någon tid att sitta stilla

• mamablues

På tal om fotografering innan bröllopet så hade jag aldrig tänkt ha det för jag ville att m2b skulle se mig första gången i kyrkan. Men nu gifter vi oss i slutet av oktober å vigseln är 16 så om det skulle bli foton utomhus så är det tvunget innan vigseln (solen går ner typ vid 17).

Jag blev ledsen över detta men blev tröstad av att faktiskt är det bättre att fotografera sig innan. Smink å hår är perfekt (inga tårar har runnit, inget ris i håret) och dessutom så sa den fotografen att ögonblicket när brudgummen ser sin brud för första gången är verkligen något att ha med på kort! Hon menade att fotograferar man sig efter vigseln har de ju redan sett varann i minst en timme! (jag läste en artikel om det någonstans men kommer inte ihåg vart!) Så nu är jag lugn över det å känner att det är helt rätt beslut! Man vill ju se perfekt ut på korten, hihi! Men jag kan förstå den där tanken om att kolla på fotona efteråt å veta att vi faktiskt inte var gifta då. Så det är både positivt å negativt men för våran del väger det positiva upp det

• mri

För oss är det självklart att fotograferas innan, kommer inte kännas konstigt alls att se på korten sen. Tror man kommer minnas hela dagen med glädje både innan och efter vigseln.

Vår fotograf ligger för långt bort för att vi ska kunna fotograferas mellan vigsel och fest så vi har lixom inget annat val heller om vi planerar som vi tänkt. :)
    Kommer bli en härlig dag!

• Optimia

Det tar ju en stund att klä på sig, ta sig till frisören och hem (om man ska hem en sväng efteråt), få någon mat i sig, så jag tror inte man sitter och rullar tummarna innan det är dags att ta sig mot kyrkan

En brudfrisyr tar ett tag att göra; jag har i.ofrs. bara haft "vanliga" uppsättningar, men de har alltid tagit runt en timme att göra (hos frisör). Sminket kan man nog räkna med att tar minst en halvtimme det också.

Fotografering innan vigseln är himla bra ur gästernas perspektiv; då slipper de stå och vänta på att brudparet ska behaga anlända. Brudparet slipper också känna sig stressade över att gästerna står och väntar.

• Skumboll

Tror knappast man hinner sitta och rulla tummarna mellan frissa och vigsel.

Min frissa har beräknat 4 timmar för uppsättning och make-up, lunch och påklädning. Sen ska vi fotograferas 1,5 timme och sedan är vigseln klockan 15. Det betyder att jag måste vara hos frissan 8.30... Inge rast, ingen ro. 

Svar på tråden När fixar man håret då?