• MBLL

Vad ska ni ha för skor?

Jag ska gifta mig i december och har nu äntligen för andra gången hittat min drömklänning, efter att ha fått leta upp en ny då det blev strul med leveransen på den första jag valde.
    Nu har jag börjat fundera på vad jag ska ha för skor på den stora dagen.
    Först och främst fudnerar jag över hur man gör på vintern, det kan ju vara kallt, har ni två par skor och byter eller kör ni med samma hela tiden?
    Sne undrar jag vad ni har för typ av skor? Jag är inte så sugen på att ha traditionella vita brudskor om ni förstår hurdana jag menar. Vad kan man ha mer? Måste man ha vita?
    Vore tacksam för svar och gärna om ni har bilder i era gallerier.

Hälsningar Maria

• Svar på tråden Vad ska ni ha för skor?
  • mica82

man behöver verkligen inte ha vita skor! Jag ska ha rosa ballerina skor :) Titta i mitt galleri om du är nyfiken. De är lite glansiga så de känns ändå lite bröllop. Stylisten som ska fixa mig fin var eld och lågor över att jag valt rosa skor. Hon tycker det är helt rätt. Lycka till med bröllopsplaneringen!

• Vinter10

Jag gifter mig 4/12 i år och kommer nog bara köra på ett par skor. Skall man ta foton utomhus och vara ute en längre stund kan det kanske vara läge att ha med andra skor också. Är klänningen lång så syns det ju inte ändå på foton etc.

Vita skor måste man väl inte ha, kör på en annan färg som passar temat, så kan man förhoppningsvis använda skorna igen sedan :)

Själv velar jag lite fram och tillbaka. Har vitt och svart som färger men har fått höra så mycket negativt kring att ha svarta skor till vit klänning att jag tvekar. Har dock hittat rätt fina "brudskor" på brandos.se som inte är sådär långa och spetsiga i tån och inte har den där fula kantiga formen som så många brudskor har. Så det kanske blir ett par sådana.

• J3nny

Jag ska gifta mig i klänning av kort modell. Och jag har sådana problem med skor så jag vet inte riktigt vad jag ska göra då vi ska gifta oss snart!

Jag vill inte heller ha traditionella brudskor. Inte heller så hög klack då jag redan är 174. Alla skor jag kikat på har över 10 cm klack, nej tack.

Jag skulle tycka det var fint med ljusbrun skinimitation, typ sandalett. Men hittar ingen bra. Känns som att skorna kommer synas jättebra eftersom min klänning är kort.

Kommer aldrig hitta dem.

• Wedding2012

du kan ha exakt vilka du vill.

själv har jag planerat att ha vita eller glittriga converse

• Vinter10
    Wedding2012 skrev 2010-08-19 09:21:25 följande:
    du kan ha exakt vilka du vill. själv har jag planerat att ha vita eller glittriga converse
    Både bekvämt och snyggt! :)
  • Sebastiána

Kan inte bestämma mig. just nu väljer jag mellan ett par beiga skor med lite klack (matchar mitt halsband), ett par silverfärgade ballerinaskor och ett par gräsgröna ballerina. De sistnämnda är jättefina men inte så jättesköna att gå i - inte så att jag får skoskav men de är lite hårda - annars skulle de matcha brudbuketten.

• Wedding2012
    Vinter10 skrev 2010-08-19 09:36:13 följande:
    Både bekvämt och snyggt! :)
    precis =), fast jag har å andra sidan nästan 2 år på mig att välja också hehe..  har inte köpt klänning än heller =)
  • naturtanten

ballerina eller barfota...  pengar för skor får då gå till snygg pedikyr i stället...

• Wedding2012
    naturtanten skrev 2010-08-19 10:16:18 följande:
    ballerina eller barfota...  pengar för skor får då gå till snygg pedikyr i stället...
    smart =)
  • Sebastiána
    naturtanten skrev 2010-08-19 10:16:18 följande:
    Barfota är ju härligt! Och man får definitivt inte skoskav
Svar på tråden Vad ska ni ha för skor?