Indesign
Funderar på att skaffa indesign. Jag har hittat flera varianter i olika prisklasser. Allt från några hundra till tusentals kr. Någon som vet vilket man i så fall ska köpa för vanligt hemmabruk och vad det kostar?
Funderar på att skaffa indesign. Jag har hittat flera varianter i olika prisklasser. Allt från några hundra till tusentals kr. Någon som vet vilket man i så fall ska köpa för vanligt hemmabruk och vad det kostar?
Vad ska du använda programmet till? För de olika versionerna har ju lite olika funktioner, och ibland ingår andra relaterade program och sådär... är inte så insatt i InDesign, men så är det iaf med PhotoShop som jag använder mycket, och de ligger i i samma svit så att säga.
Visst, det har kommit lite nya finesser, men det går alldeles utmärkt att t.ex använda InDesign som finns i CS2 tillexempel.
Tänkte använda det till vigselprogram och festhäfte (även annat sånt pyssel som t.ex. festinbjudningar efter bröllopet). Vilket köper man då?
Tack snälla!
En sak till, vet ni var det är bra köpa det? Inte så van programköpare :o)
Om du bara ska använda det under en kortare period (30 dagar) kan du ladda ner en testversion på adobes hemsida. När testperioden är slut kan du välja att köpa programmet om du är nöjd.
Grunden är ju densamma oavsett vilken version du väljer, det som skiljer de nya från de gamla är lite finesser och de flesta privatpersoner klarar sig alldeles utmärkt utan massa extra lull-lull.
Tack söta ni!
Kollade på Adobes hemsida och senaste versionen kostade drygt 11 000 kr (om jag inte såg fel). Känns lite maffigt... Har någon koll på var man hittar billigare/äldre versioner?
Min pappa sålde sin gamla version av PhotoShop på Tradera faktiskt så kanske kan man hitta något där.