• uppochhoppa

tärnklänningsfärg som plötsligt blev en fråga

I ett svagt ögonblick när jag inte ville vara bridezillig sa jag att mina tärnor får ha vilken färg de vill (av de två valda) men nu har jag börjat ångra mig då de inte valt samma och jag tror det kommer se snurrigt ut med olika klänningsfärger då de också mest troligt kommer ha olika klänningsmodeller. Jag vill att mina tärnor ska känna sig supersnygga och därför välja en klänning som passar dem och som de kan ha kul i på bröllopet.

Resultatet just nu är:

Två tärnor med grå klänningsfärg och en med orange. Och sen bruden i vitt...

Min hjärna gillar det helt enkelt inte och jag är fundersam. Nu återstår att se hur beslutet ska bli då det börjar bli dags att beställa de här klänningarna nu...Känns dumt att ändra sig, samtidigt så har jag flaggat för det lite, men ingen av tärnorna har direkt bifallit i att jag ändrat mig.

Lite larvigt känns det, men den som har orange kommer stå ut mycket bland grått och vitt känns det som, då ser jag hellre att alla tre tärnorna har orange/korall som är en så härlig färg. De är oroliga att de inte passar i den tror jag...

Ligger bilder i galleriet på antingen grått eller orange och hur det kan tänkas bli. 

Vad säger ni? Råd i denna fråga?

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden tärnklänningsfärg som plötsligt blev en fråga
  • Fenixx

jo det bästa är ju ändå att tärnorna har samma färg tycker jag. sen kan dem ju ha olika modeller så dem får en som dem pasar i. för har 2 tärnor samma färg och den 3e nån annan så kan nog folk undra om hon har nån mer titel tex som 1a tärna som dem har i usa osv.

försök lägga fram det lite snällt och se med dem.

• FramtidaFruSandberg

jag tycker det kan bli supersnyggt. Ställ hon med oranget mellan de med grått så blir det mer färg (bara grått kan bli lite dystert tycker jag)

• KatjaB

kan inte den ena som ska ha en grå klänning få byta ut sin till en annan färg?
    Då blir det lite som carries tärnor i sex and the city.. alla får vara unika

• uppochhoppa

Hm, rolig ide Katja, men vi har ingen mer nyans i färgpaletten! Tillägg är att jag betalar och vi har köpt likadana skor, lite mullvadsfärgade, som jag också betalat. Just ingången till vigseln blir fin men sen på foton blir det lite underligt känner jag. Marsalker ska ha orange slips och jag håller med om att orange är den roligaste färgen. Jag har hört med två av dem o flaggat för att jag ändrat mig men fick liksom ingen respons...

• mattiasFästmö

Det kan ju vara fint med en orange färgklick i det gråa, men det jag iallafall skulle tro, om jag var på ett bröllop där två tärnor hade en grå klänning och en ensam har en orange, är att den i orange är en hederstärna eller liknande och därför är ensam och sticker ut. 

• uppochhoppa

Ja, precis! Så är det faktiskt inte utan alla är lika mkt tärna o lika viktiga och helt utan ordning!

• mattiasFästmö
    uppochhoppa skrev 2010-08-18 09:38:36 följande:
    Ja, precis! Så är det faktiskt inte utan alla är lika mkt tärna o lika viktiga och helt utan ordning!
    Ja okej, nej då skulle inte jag rekommendera att en ska ha orange, för jag tror det är fler än jag som skulle anta det Kan du inte förklara det för dom? För då är du ju inte så mycket bridezilla utan vill att alla ska vara lika mycket tärna?
  • Willowfield

Tänkte först ,,,orange, hua! men så kikade jag på bilderna och jag håller med, framtidafrusandberg... blir säker ursnyggt, med denna orange färgklick bland det grå.

• xaniara

Jag tycker det låter jättefint med blandat orange och grått. Men jag kan hålla med om att det kan se ut som att den enda som har orange kan menas vara lite speciell över de andra.

Varför inte försöka hitta en annan grå nyans till den ena? Så det är en ljusgrå, en lite mörkare grå och en orange. Skulle bli ett väldigt vackert och lite whimsical brudfölje, och det fortsätter passa med marsalkarnas slipsar.

• shakynose

Ge tärnan med orange klänning en liten blombukett i grönt och silver, och de gråklädda damerna får en bukett med bara orange.

Eller: Kanske du kan övertala en av de gråklädda att ta en orange sjal eller ett orange sidenband i midjan? Om en är helt grå, en orange och en både grå och orange så ser det ju inte ut som att en är viktigare än de andra....

Svar på tråden tärnklänningsfärg som plötsligt blev en fråga