• tempest

    Hur firar ni bröllopsdagen?

    Vi vill gärna fira vår bröllopsdag men vet ej hur eller vart.

    Vi har inte sådär jättemycket pengar och en bebis på 6 månader.
    Snälla hjälp oss komma med förslag

  • Svar på tråden Hur firar ni bröllopsdagen?
  • FruEriksson2011

    Hej!

    Vi har inte heller stor budjet, vet inte ens va den kommer ligga på när vi väl spsrat färdigt, för vi sparar längs vägen nu fram till den 27/8-2011.

    Vi gifter oss i kyrkan o den e ju gratis :D

    Sen har vi tänkt hyra ett ställe för ca 4000 kr, där får det plats ca 40 pers. Då vi inte vet va vi ska bjuda på ännu, men har räknat med typ 100 kr per person- mat/fika och sen tänkte vi ha tårtan, som vi inte heller vet va den går på.

    Min mor ville göra smörgostårta så det blir väl lite det till fika efter maten eller något!

    Stället vi ska vara på, är jätte fint ute, men inne inte så snyggt kanske, men det får vara så, vi har inte hur mycket pengar som helst, men smyckar ut den lite iaf!

    Igentligen vill vi inte ha någon fest alls efter, utan bara äta en middag med våra föräldrar o syskan med barn, men det gillas inte av min släkt, så vi får se...
    Släkten e värst säger dom, hehe...

    Vi blir typ 45 pers om alla kommer... MEn kan hända att jag struntar i va släkten säger , då blir vi bara typ 15 kanske :)

    Hoppas du kommer på något. Har sj en bäbis på just nu 9 månader & 2 st 7 åringar som e mer vilda än tama.

  • Hotlena

    Jag tror jag tolkar din fråga annorlunda än föregående talare. :P Men menar du kanske den återkommande bröllopsdagen? När ni varit gifta i ett/två/tre år eller vad den kan vara?


    Om det är så du menar så ska jag börja med att säga att jag inte är gift och har inte firat någon bröllopsdag men lite tips sitter jag på ändå. =)


    Är ni aktiva personer tycker jag ni ska göra någonting aktivt tillsammans, klättra klättervägg, åk vattenskidor, eller till och med hoppa fallskärm eller bungejump (kostar ju lite mer då). 


    Är ni stillsammare personer så HYR en film (istället för att ladda hem så gå och välj en film tillsammans). Ladda upp med ädelostar, kex och vin. Eller olika korvar, lufttorkad skinka och blandade lite lyxigare öl. Beror på vad man föredrar. =)


    Och för mig så säger ingenting kärlek som mat, så att lyxa till det med en finare lunch/middag där ni sitter i ro och pratar med varandra ska inte underskattas. 


    Avsluta kvällen med att ge varandra massage med mycket massageolja. 


    Att ni har en bebis gör inte en sån kväll svårare att genomföra egentligen. Men om ni vill vara för er själva så låna bort barnet någon timme och ägna er bara åt varandra.  

  • FruEriksson2011

    Aha.. jag tänkte inte så.. fan va trög ja e.. sorry!

  • mattiasFästmö

    vi har tänkt ta in på samma hotell i samma bröllopssvit som vi kommer bo i på bröllopsnatten på vår ettårsdag


  • tempest

    Hejsan tack för era svar, jo jag menade hur vi ska fira får första bröllopsdag då vi varit gifta i 1 år.

    Men blir nog antligen ven eller en god mysig middag hemma beroende på väder alltså.

  • Sebastiána

    Vi funderar på att åka på vår smekmånad på våt ettåriga bröllopsdag.

Svar på tråden Hur firar ni bröllopsdagen?