• FruEri­ksson2­011
    Äldre 14 Aug 21:45
    3674 visningar
    21 svar
    21
    3674

    Hur väljer man? hjälp!!

    Jag vet inte alls vilket färgtema jag vill ha...
    Jag älskar ju Rött, Rosa & Lila, men de färger går väl inte direkt ihop? Kanske om man har en vit färg med??

    Jag vet inte alls... Hur har ni valt färgtema om ni valt just det!???

    Gifter mig i Augusti nästa år, är det höst färger som gäller då eller sommarfärger?

  • Svar på tråden Hur väljer man? hjälp!!
  • JT2010
    Äldre 14 Aug 21:50
    #1

    Jag tycker spontant att rosa, rött och lila visst kan passa ihop beroende på nyanser :)


     


    I augusti kan du ju blanda en sommarfärg och en höstfärg. Men helt ärligt så tycker jag inte att det spelar någon roll vilken årstid det är, alla färger går att anpassa. Vi gifte oss den 12 juni iår och hade rosa och brunt som tema vilket var superfint :)


    Så mitt råd är att ta era favorit färger :)

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 14 Aug 23:38
    #2

    Jag måste spontant skrika NEEEJ rött och lila är jättefint ihop och även rosa och lila om det är rätt nyans, men rött och rosa skär sig i mitt huvud. Jag har jättesvårt för det. Men det är ju bara jag. Och hur vi kom fram till vårt färgtema, ja. Jag var väldigt sugen på aprikos, men både min m2b och alla jag känner skrek rätt ut. Och min m2b kände väldigt för vinrött, så då blir det så! Massa rosor och kärlek helt enkelt


  • Trasan­99
    Äldre 15 Aug 00:58
    #3

    Är det bara du som väljer, eller får din m2b vara med?


    Jag gjorde så att jag gick till en bokhandel och kollade igenom hela deras sortiment med papper och kort (Papperix). Jag valde ut alla färger jag tyckte var okej eller fina och köpte ett av varje. Sedan fick min man en bibba med ca 12-15 kort och jag bad honom kolla igenom vad han tyckte. Jag hade några olika kombinationer som jag gillade men inte han (t.ex. pga ett kompispar hade haft liknande färger på sitt bröllop osv), men det var han som lyckades hitta den vinnande kombinationen som vi båda föll för: vitt, guld och champagne.

  • Äldre 15 Aug 01:12
    #4

    Vi kör knallrött och ceriserosa  :) kunde inte bestämma och eftersom Mr gillar rosa och jag alla röda nyanser blev det så. Har inte så mkt bilder i galleriet än men där finns bild på inbjudningskortet, på det är det både rosa och rött. Har en vit klänning och röda skor, Mr ska ha svart kostym m väst, vit skjorta och röd kravatt men knapphålsblomma ska vara rött/rosa och i buketten ska det blandas hejvilt också.

  • Äldre 15 Aug 01:20
    #5

    Låter jätteläckert med de färger du pratar om! Våga välja kombinationer som vanligtvis är ovanliga! Blir nog skitsnyggt! 


    Vi hade lila, guld och grönt på vårt augustibröllop! Bröt sedan av med cerise gerbera i buketten! 

  • FruEri­ksson2­011
    Äldre 15 Aug 06:53
    #6

    Tack alla för era svar, ska fundera lite till :)

    Trasan99: Min sambo bryr sig inte helst vill han bara gifta sig borgligt o slippa precis allt stå hej... Så jag får bestämma allt själv, lite trist men va gör man!

  • Janqvi­st
    Äldre 15 Aug 07:44
    #7

    Min sambo har valt lila, i lavendelnyans. Jag har tyckt att det är en jättebra idé med lila tills ja inser att de e ju så SVÅRT!

    Rosa hade varit mycke lättare, iaf med tanke på blommor i buketten (jag älskar rosa pioner!) men eftersom min sambo annars int har så mycke tankar om färger och så, så känner ja att ja vill vara tillmötesgående!

    Så de blir lila!

  • Janqvi­st
    Äldre 15 Aug 07:48
    #8

    fru eriksson: ja tror absolut förresten att dom färgerna går att kombinera, bara man hittar rätt nyanser! Lycka till! swee1: Härligt med cerise och rätt, låter jättefint! Vilken fin klänning du har, ja provade precis den, och var på vippen att köpa den när jag fick syn på en annan i butiken, som ja efter att ja provat absolut int kunde tänka mej att nån annan skulle ha, bara jag! De e så härligt när man hittar rätt!

  • Äldre 15 Aug 12:48
    #9

    Tack Janqvist :) ang lila, här finns det inspiration:

    http://www.projectwedding.com/photo/browse?tag=purple

  • FruEri­ksson2­011
    Äldre 15 Aug 13:28
    #10

     


    swee1 skrev 2010-08-15 12:48:24 följande:
    Tack Janqvist :) ang lila, här finns det inspiration:www.projectwedding.com/photo/browse

    Åååhhh av mycket fint.. nu blev man inspererad till max :D

Svar på tråden Hur väljer man? hjälp!!