• Brudiframtiden

Klädsel som gäst....hjälp!!

Jag vill så gärna ha denna på mig på ett bröllop jag ska på i september..:

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/vila-479/romantico-dress-479491-56/

Problemet är bara att jag har ett stort ådernät/bråck mitt i knävecket och klänningen slutar precis ovanför..har provat klänningen och den sitter annars perfekt på mig, så snygg. Någon som har tips på NÅT sätt att dölja detta..????

• Svar på tråden Klädsel som gäst....hjälp!!
  • Piiiip

Sminka över den! Använd heltäckande foundation och ha dessutom strumpbyxor ovanpå.

• Sebastiána

Det finns specialsmink för åderbråck ärr och liknande. Minns inte vad det heter (cover - - -nånting).

• Brudiframtiden

Ja det är kanske ett tips..Någon som vet var man kan hitta nån snygg bolera att ha över?

• mattiasFästmö

eller ha några strumpbyxor över? det finns ju många 'snygga' strumpbyxor som ser ut som om du har för att det är snyggt mer än för att du vill dölja något

• Brudiframtiden

mattiasFästmö skrev 2010-08-14 23:30:53 följande:
    eller ha några strumpbyxor över? det finns ju många 'snygga' strumpbyxor som ser ut som om du har för att det är snyggt mer än för att du vill dölja något

Vad tänker på på för strumpbyxor? Inte en klänning det passar med mönstrade/färgade direkt ju...

• mattiasFästmö

jag kan inte se klänningen, men tex ett par svarta mönstrade spets strumpvyxor går ju till nästan allt. Om det är så att mönstret är så pass tätt så man inte riktigt kan urskilja det tänker jag. Om du förstår hur jag menar`?

• Brudiframtiden

Jag fick tipset att ha spetsleggings till. vad tror ni om det? Känns det OK att ha svarta spetsleggings/strumpbyxor i början/mitten av september?

• Brudiframtiden

Här e klänningen...

• Dejli

Jag tycker inte du ska ha svarta strumpbyxor till den, tror det ser väldigt hårt ut mot den söta klänningen... jag tycker dock att brunt och rosa är snyggt ihop, så ett par bruna spetsleggings kanske? eller nylonstrumpbyxor?

• naturtanten

hm nu kanske jag är ute o cyklar, är klänningen rosa eller är den mer creme.. för den kanske inte ska bli för lik en brudklänning heller.. liksom i färgen o så.. var en tråd här på BT i somras om detta... ganska grova kommentarer från en hel del håll... finns tydligen en oskriven regel om detta... jag vill inte säga att du inte ska ha den, den var verkligen skitfin, men tänkte det kan vara bra att veta...

• Optimia

Min [ganska dåliga] skärm vill inte riktigt visa vilken färg klänningen är, är den mera mot det vita hållet, eller går den mot aprikos? Är den mera vit/ljus skulle jag kanske fundera på en annan klänning.

Dock tycker jag *inte* att leggings hör hemma på ett bröllop. Leggings är för mig vardagsklädsel, inget man har på sig på ett bröllop.

• Dejli

Hos mig ser den ganska tydligt aprikosfärgad ut.

• Brudiframtiden

Den är ljusrosa/aprikos. Kommer att ha svart sjal med silverdetaljer, svarta skor och svarta/silvriga smycken till.

• Brudiframtiden

Eller blir det för hårt med svarta detaljer till med...? Är ju helt inne på det...vet inte vad jag ska ha annars...

• uppochhoppa

Bruna skor tror jag blir snyggare, eller justea pumps i en annan färg, kanske grönt eller blått. Inte fel att våga lite på skorna tycker jag!

• naturtanten

men dåså:D min skärm e nog inte världens bästa:D tycker även svarta detaljer är snyggt o fin brytning.. har du alla assocearer i svart så ser det dessutom enhetligt o snyggt ut.. ang. din ursprungliga fråga om du kan har klänningen eller ej.. kör på med vanliga strumpbyxor, finns ju dom med lite tjockare kvalitet (oftast dom med stödfunktion) och tänk inte på eventuella skavanker, dom har vi ju alla i någon form!!

• Brudiframtiden

Tack! Det får bli svarta skor i vilket fall. har inga bruna som passar till och jag e inte så sugen på att köpa nya. tack för att ni engagerat er!!

Svar på tråden Klädsel som gäst....hjälp!!