• Emmilie87

    Tärnklänning fixad!

    Nu har jag och min tärna införskaffat en klänning till henne. Vi ville ha en chokladbrun knälång klänning runt 1 500 kr. Av en ren tillfällighet åkte vi förbi en affär som säljer festkläder. Vi gick in och hittade direkt en klänning! Den är dock inte chokladbrun utan går i en ljusare brun som skiftar i guld, Coffee kallades färgen. Den är knälång med lite tyll som sticker ut längst ner. Upptill har den ett pärlbroderi som går i samma färg som klänningen. Den går att ha med eller utan axelband. Priset? Jo vi klarade även budgeten; klänningen kostade 1 350 kr. Det fanns bara denna klänning kvar i den färgen, men som tur var passade den min tärna PERFEKT!!!! Vi slog till och efter 15 min hade vi införskaffat en tärnklänning!

    När vi kom hem till mig tog jag fram min sambos gördel och fluga som han hade på skolbalen med sitt ex. Och vad tror ni?! Flugan och gördeln går i exakt samma färg som klänningen! Jippi! :D Egentligen skulle han ha haft en kravatt vid bröllopet, men nu känner vi båda att det är onödigt. 

    Nu har vi kyrka och lokal bokad, brudklänning beställd och tärnklänning köpt. Ibland ska man ha lite tur också ;)

  • Svar på tråden Tärnklänning fixad!
  • mattiasFästmö

    och då är det ändå fredagen den 13onde!


  • Marängtrollet

    Vad kul att det matchade så bra! Vilken flax!
    Låter som du hunnit med massor, jag har fortfarande inte hittat klänningen med stort k men jag letar..=)

    Problemet är nog det stora urvalet som finns, vart ska man börja?! Fast det är väl ett angenämt problem..ha ha.

    Usch, fredag den 13:e..hade jag inte ens tänkt på förrän nu.. =P

Svar på tråden Tärnklänning fixad!