• LyckligTjej

    Kamala, Bangtao eller Khao Lak???

    Behöver lite tips på vår kommande bröllosresa.
    Vi kommer att åka tillsammans med våra barn (4 o 7år)  feb/mars 2011.,
    ni som varit i Thailand... vad rekommenderar ni?
    Vi hade tänkt antingen nåt av deras Sunving Resorts på Bangtao eller Kamala,
    eller så nåt av deras Sunfamily i Khao Lak.
    Kikade även på deras Sungarden i Karon men stranden verkar inte vara så barnvänlig där så det har vi i stort sett valt bort.
    Vi är inte ute efter att ligga vid en pool eller strand i 14dgr utan vill även ha
    shopping, åka på utflykter, mysiga restauranger osv.

    Låt oss höra!!!

  • Svar på tråden Kamala, Bangtao eller Khao Lak???
  • GabbiW

    Jag måste faktiskt rekommendera thailandguiden.se forum för denne fråga! Finns jättemycket bra folk där som reser till Thailand upprepade gånger per år/bor där delar av året som förmodligen sett samtliga platser som du undrar över. Fick en massa, massa hjälp där när vi åkte till Thailand i början av sommaren :)


    De är verkligen superbra!! 

  • Lyckomia

    Jag tycker personligen inte att Karon är speciellt bra. Alldeles för stort! Då är Kata (stranden söder om Karon) MYCKET bättre! Man får allt som Karon har fast det är inte lika stort + att stranden är bättre och mer barnvänlig.

    Khao Lak är otroligt vackert fast lite för litet enligt min smak. Shoppingen klarar man av på nolltid och det är ganska långt till allt.

    Jag ska själv testa på Koh Lanta till vintern då min m2b och jag åker dit för att gifta oss i all (än så länge) hemlighet.

    För en famlij med två barn röstar jag ändå på Kata Beach. Mitt absoluta favoritställe i Thailand!

Svar på tråden Kamala, Bangtao eller Khao Lak???