• sthlm2011

Tips på brudfrisyrer för kort page?

Har försökt hitta inspiration på håruppsättningar/frisyrer om man har kort page men inte hittat en enda bild i princip. Någon som har tips på någon sida på internet där man kan få lite idéer? Just nu har jag ingen aning om vad som går att göra med mitt hår. Känns som om alla alltid har långt svallande hår när de gifter sig

• Svar på tråden Tips på brudfrisyrer för kort page?
  • Marängtrollet

Har samma som du och har i princip gett upp, blir clip-on hår för min del..=)
    Men jag hittade några frisyrer på Project Wedding som är lite åt det hållet i allafall.

Annars brukar frisörer ha bra tidningar/böcker med brudfrisyrer för kortare hår,
    kan ju vara värt att kolla där?

• sthlm2011

Hur lång hår måste man ha för att ha clip-on? Hjälper din frisör dig med att hitta rätt? Ska det vara äkta hår eller spelar det ingen roll om man bara ska ha det till en uppsättning? Jag ska ha slöja också är tanken..

Har tyvärr inte särskilt tjockt hår så det skulle se mkt konstigt ut om jag sparade ut det till långt, bara tunt och slitet.

• BrideBecks

Jag har kort page och hade inga problem med det när jag gifte mig. Fråga din frisör om tips. Jag trodde det var kört förm in del men min frisör gjorde en jättefin frisyr och jag kände mig superfin.

• Marängtrollet

sthlm2011; kika i min tråd "Ni som kan det här med clip-on hår?", jag har fårr många tips där av duktiga läsare! Tror inte det behöver vara så långt men om du har väldigt tunt hår så kanske clipsen syns, och då är det nog bättre med lösa slingor som frisören fäster med hårnålar. Leta upp en duktig frisör som kan hjälpa dig, de kan banne mig utföra mirakel ibland =) Äkta hår ser mer verkligt ut har jag förstått.

Annars går det göra en jättefin frisyr med volym av ditt eget hår och särskilt som du ska ha slöja! Jag funderar fortfarande på det. Det vore bara så roligt att få till en riktigt tjusig uppsättning för en gång skull! =)

• sthlm2011

Tack för tipset! Ska kika där.. Jag har tid bokad med tjejen som ska fixa hår och smink men eftersom det är första gången jag anlitar henne så vet jag ju inte riktigt vad jag kan förvänta mig på en "provuppsättningskonsultation".

• Marängtrollet

Nej, jag är också ny..och har aldrig träffat frisören som ska fixa hår och smink på mig heller=) Så spännande! Så eftersom hon inte sett mitt hår så är det nog svårt att veta i förväg hur det kan bli, och då ingår en fri håruppsättning 2-3 månader innan. Det tycker jag känns bra och då har hon avsatt tid för att göra fyra olika varianter.
    Glöm inte kamera!
    Lycka till!

• Sonja68

sthlm2011; Jag klippte av mig mitt relativt långa hår ca en-två månader innan bröllopet! Min frissa gjorde en fin uppsättning på ena sidan med ett hårsmycke och pärlor. Sen så lockade hon med plattång en massa slingor i håret. Jag var jättenöjd.
    Du kan kolla i mitt galleri. Där är tre sidor, så kolla igenom alla sidorna, någonstans finns bilder på frisyren. Kanske det kan vara nåt för dig? Lycka till

Svar på tråden Tips på brudfrisyrer för kort page?