• CherryM

Tandprotes för vitare tänder?!

Hallå!

Sitter och klurar på en tandblekning....

SÅg tidigare idag på Toddlers & Tiaras, om skönhetstvälingar för barn.
    Typ 6-9 åringar som sminkas och fixas till tänderna, ser ut som dom vore 17 fast i ett barns kropp...

Till saken....Ett av barnen använde en skena som var utformad efter hennes tänder, såg ut som hennes tänder MEN, skenan var snyggt vit vilket gjorde att visste man inte om skenan så skulle man tro att den flickan åt blekningsmedel till frukost!

Någon som vet var man kan hitta såna skenor?
    Är ju en snabb och smärtfri väg till vitare tänder.... Kan ju nyttjas på fest åtminstone. 

• Svar på tråden Tandprotes för vitare tänder?!
  • mattiasFästmö

Tänkte bara flika in och säga att man inte kan äta med såna skenor. Efter jag hade tandställning så fick jag ha en skena som låter som den du beskriver, bara det att min var genomskinlig. Men fick lov att plocka ur den såfort jag skulle äta något och det ser ganska otrevligt ut med saliv och sånt som samlats när man ska pilla ur den. Tänkte om du tänkte till bröllopet, då man brukar äta

• FramtidaFruSandberg

en annan smärtfri väg till vitare tänder som är mer varaktig (och säkerligen är billigare) är ju att bleka tänderna. Jag håller på med det. Det blir supersnyggt och det gör inte ont

• CherryM

Jag borstar mina tänder så hårt att mitt tandkött åkt upp en bit...vet inte om det är klokt att bleka? :S

• Bridezilla11

Man ska låta tandborsten göra jobbet, inte kraften i handen. Borsta mjukt, tänderna blir mycket renare då. Tro det eller ej!

• bröllop20110702

Jag blekte mina tänder hos tandläkaren. Är nöjd med färgresultatet men kan berätta att tandköttet åkte upp en bra bit (det kan inte "glida ner" när det åkt upp) samt att det var otroligt smärtsamt samma dag och två tre dagar efter. Kunde inte sova pga smärtan och alvedon hjälpte inte. Om ni funderar på att bleka tänderna rekommenderar jag er att be tandläkaren vara försiktig med ert tandkött. Är ju varken fint eller bra med blottade tandhalsar. Ett tips är att dricka kaffe med sugrör för att undvika missfärgningar;)

Svar på tråden Tandprotes för vitare tänder?!