• Bridezilla11

Vem fixar iordning bröllopsskål och dukar fram maten??

Vi ska ha enkel buffé på vår bröllopsfest, så det är ju egentligen bara att ställa fram allt. Men vem ordnar med det? Och duka lokalen osv?

Jag har ingen aning om vem jag ska fråga, alla är ju med på bröllopet så det känns som att ingen "kan". Hur brukar det vara när man kommer till lokalen efter vigseln? Får alla bröllopsskål och står ute och väntar på oss, och några tillfrågade fixar iordning allting inomhus med mat? Vi kommer ju anlända sist, så vi hinner ju inte göra ett dugg.

Ni kanske tycker detta är en dum fråga, men jag har ju aldrig varit med om detta förut :D

• Svar på tråden Vem fixar iordning bröllopsskål och dukar fram maten??
  • blikarlsson

Det vore bra om ni hade ett värdpar och/ eller toastmaster som åker direkt efter vigsel till festplatsen och förbereder det som behövs och tar emot gästerna när de kommer. Så kommer vi att göra iaf.

• mattiasFästmö

Vi har personal som kommer fixa det, och vi kommer duka lokalen dagen innan eftersom jag vill göra det själv. Men annars så be någon förälder och toastmastern/toastmadamen. Eller om ni har ett värdpar också.

• mittid

Kan vara bra med betald personal.... hur kul är det att låta festfolket plocka disk sen oxå...

• mattiasFästmö

mittid skrev 2010-08-10 19:53:39 följande:
    Kan vara bra med betald personal.... hur kul är det att låta festfolket plocka disk sen oxå...

och likadant att städa lokalen efteråt. vill man kanske inte göra dagen efter bröllopet, men inte heller tvinga någon gäst..

• Peppo79

vi ska ha serveringspersonal som kommer till lokalen innan och kan förbereda brudskålen och ställa fram vår lilla mingelbuffé :)

• Bridezilla11

Okej. Ska nog ordna lite med min yngre kusin och hennes kompisar. Hade ändå tänkt be dom städa lokalen morgonen efter, då kan man fråga om dom vill tjäna ytterligare pengar genom att förbereda allt inför skålen och maten.

Jag vill också dekorera lokalen själv, men kommer inte få tillgång till den förrän kl 12.00. Vigseln är kl 14.00, så jag kommer sitta fast i en salong i 3 timmar före. Kanske ska boka tiden för smink och hår mellan kl 9-12 istället. Så hinner man fixa lite i lokalen innan vigseln. Men då finns det risk för stress svettningar för mig, och jag vill ju inte sabba sminket haha :D

• Moster Stina

Bridezilla11. du kan väl provduka och fota, så får någon annan pynta efter din begäran.
    Jag tror INTE det är kul att pynta iförd smink och klänning, och STRESS!
    Eller så kan ni hyra lokalen minst en dag innan. Det är det nog värt, för att slippa jobba ihjäl sig på sin bröllopsdag.

Svar på tråden Vem fixar iordning bröllopsskål och dukar fram maten??