• CStar1­1
    Äldre 10 Aug 16:06
    6799 visningar
    17 svar
    17
    6799

    Hyra buss

    Hej!

    Är det någon som vet var man kan hyra en buss för transport av gäster? Och vad det kostar ungefär?

  • Svar på tråden Hyra buss
  • Rufsas
    Äldre 10 Aug 16:11
    #1

    Vi har hyrt buss och det kostar ungefär 3 600:-. Men allt beror ju på i vilken stad och hur länge du ska ha bussen.


    Vi kommer att ha vår i cirka 2-3 timmar och hyr den i Kungsbacka.

  • CStar1­1
    Äldre 10 Aug 16:14
    #2

    Ok, vi kommer vara i Stockholm. Har dock inte bokat kyrka och lokal än men ville bara höra ungefär vad det kostar så jag vet om det är ett alternativ ifall kyrka och lokal är långt ifrån varandra!

    Något mer som kan ge en prisuppgift?

  • Skumbo­ll
    Äldre 10 Aug 16:16
    #3

    Jag har begärt in offerter från lite olika företag för sträckan mellan kyrka och festlokal (ca 1,5 mil), priserna har legat på ca 2500 kr. 

  • CStar1­1
    Äldre 10 Aug 16:18
    #4

    Ok det var ju inte så farligt! Får man fråga vilka företag du har kontaktat?

  • Skumbo­ll
    Äldre 10 Aug 16:29
    #5
    CStar11 skrev 2010-08-10 16:18:56 följande:
    Ok det var ju inte så farligt! Får man fråga vilka företag du har kontaktat?
    Delfinbuss, Rolls buss och Bromma buss. Bromma var billigast. Har även skickat en förfrågan till Ekmanbuss men därifrån har jag inte fått något svar. 
  • CStar1­1
    Äldre 10 Aug 17:07
    #6

    Ok, tack!

  • lyckli­gbrud2­011
    Äldre 10 Aug 17:12
    #7

    Någon som vet något buss företag/ pris för buss i Varberg med omnejd. Ska troligtvis ha festen i kärradal 20 min resa från Varberg.

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 31 Aug 07:59
    #8

    Puff

  • Sara och Micke 2010
    Äldre 1 Sep 15:18
    #9

    Men herregud.....

    Att fråga hur mycket det kostar och hyra en buss är typ samma sak som att fråga hur mycket kostar en tröja? ALLT beror ju självklart på hur långt bussen skall köra och hur länge Du skall ha den. Vore det inte en idé att kontakta några bussbolag och se vad de tar????

    S

  • CStar1­1
    Äldre 1 Sep 20:07
    #10

    Sara och Micke 2010: Jag ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd över min fråga. Tänkte bara höra ungefär vad folk har betalat innan jag ger mig ut i bussbolagsdjungel, men jag ska tänka mig för innan jag frågar något SÅ dumt igen!

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 1 Sep 20:49
    #11

    Tycker frågan var helt ok. Det är väl det BT är till för att dela med sig av sina erfarenheter. Man kanske inte orkar kontakta femtielva bussbolag själv.


    Jag tycker inte att det skiljer så väldans i pris i Stockholm. Men har dock varit med om att ett bussbolag inte ville köra denna väg.


    busnet.se verkar inte heller funka annars var det en bra sajt :)!


    Denna länk är ju precis likadan som när folk undrar vart man kan hitta billiga fotografer eller klänningar. Jag ser inte direkt någon skillnad.

  • CStar1­1
    Äldre 1 Sep 20:55
    #12

    Gorgeousnes: Tack för stödet Jag ville ju faktiskt bara ha lite tips på var man kan hyra buss till ett rimligt pris, svårt att veta var man ska börja.. De som stör sig behöver varken läsa eller kommentera.

  • Fru MM
    Äldre 9 Sep 19:14
    #13

    Jag har hört flera som använt Kerstins Taxi för busstransporter söder om Stockholm och varit nöjda. Tror att dom betala ca 2800 kr från nynäshamn till sthlm för 40 pers, men det var iofs ett par år sedan...

  • Äldre 9 Sep 19:50
    #14

    Jag hyrde buss! Eller VI hyrde buss! Han körde våra gäster 2.5 mil klockan 13 och sedan tillbaka 01. Han tog inga andra uppdrag under dagen heller utifall något skulle hända så han inte skulle kunna hämta gästerna på natten. Vi betalade 3700 för det. Heelt ok! 

  • CStar1­1
    Äldre 22 Sep 13:06
    #15

    Sörön: Vilket bussbolag använde du?

  • Äldre 22 Sep 18:06
    #16

    Ett uppe i Hälsingland, såg att du skulle vara i Sthlm så det kanske inte hjälper så mycket.. =(

  • CStar1­1
    Äldre 22 Sep 18:39
    #17

    Nej tyvärr, men tack ändå

Svar på tråden Hyra buss