• kajsalajsa9

Bordslek/Uppdrag

Hejsan!!

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig.

Vi ska vara toastmaster/madame på en bröllopsfest snart och tänkte ha små uppdrag på borden som gästerna ska hitta på. Inte egna uppdrag utan som borden tillsammans ska göra. Vi har tex. skriv en dikt tillsammans om brudparet och läs upp som skall innehålla vissa ord. Vi har en 5-6st men vi skulle behöva fler.

Är det någon som har några bra förslag?? Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få :)

Har ni även andra förslag på något kul man kan göra på festen som kan förgylla kvällen? Lek? Uppdrag? frågesport? Allt är välkommet!

Tack i förhand!!

• Svar på tråden Bordslek/Uppdrag
  • Utetjejen

Är det för sent?

Om inte föreslår jag att ni gör en lista med frågor ex
    Vem är tröttast på morgonen?
    Vem är mest förtjust i choklad?
    Vem diskar oftast?
    Vem kommer att bli mest överbeskyddande om eventuella barn?
    Vem var mest nervös igår?
    Vem tog initiativet till första kyssen?
    Etc.

Sen förbereder ni med två stolar och ett skynke/lakan. Sätt bruden och brudgummen på var sin stol på var sida skynket så att alla ser (de ska inte se varandra). Sen ställer ni frågorna och de svarar genom att hålla upp en sak som tillhör brudgummen/bruden. De kan t ex byta en sko vardera. Så får publiken se om de har samma uppfattning om varandra. Kan bli riktigt skoj, men det hänger ju på att de är villig att delta i en lek och att ni kommer på lite skojiga och lagom personliga frågor.

Lycka till!

• kajsalajsa9

Tack så mycket! Nej det är inte försent ännu :)
    Ja den har vi tänkt att göra den leken, vi tänkte använda oss deras skor :)

• sfelstr

Hej, fick ni ihop lekar till alla och vad blev det för typ av lekar?

Vi ska nämligen ha samma upplägg men har svårt att hitta på lekar?

• solros1

fler roliga brudparsfrågor... mottages tacksamt

• Lillis82

När jag och min syster var toastmadames på vår systers bröllops gjorde vi en liten sketch där vi spelade brudparet och deras resa fram till bröllopet. Då vi inte riktigt ville prata så satte vi ihop 3 låtar som representerade tre delar i deras liv och spelade stumteater till dem.. 

Blev mycket lyckat och brudparet var jätte nöjda och tyckte det var sjukt roligt att se hur vi tolkade deras förhållande.. 

• kajsalajsa9
    kajsalajsa9 skrev 2010-08-09 12:20:29 följande:

Hejsan!!

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig.

Vi ska vara toastmaster/madame på en bröllopsfest snart och tänkte ha små uppdrag på borden som gästerna ska hitta på. Inte egna uppdrag utan som borden tillsammans ska göra. Vi har tex. skriv en dikt tillsammans om brudparet och läs upp som skall innehålla vissa ord. Vi har en 5-6st men vi skulle behöva fler.

Är det någon som har några bra förslag?? Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få :)

Har ni även andra förslag på något kul man kan göra på festen som kan förgylla kvällen? Lek? Uppdrag? frågesport? Allt är välkommet!

Tack i förhan

Hejsan!

Jag hoppas att jag inte kommer med ett allt för sent svar för er som skrivit in och frågat. Har ej haft möjlighet att svara innan.

Vi valde att ha uppdrag och då inte till alla, utan till ungefär hälften av gänget. Det var väldigt skoj. Vi kom på några själva och sedan köpte vi faktiskt på Lagerhaus en typ av kortlek där det fanns massa uppdrag. Där fanns det en hel del bra och en del som inte var lika bra. så den kan jag varmt rekomendera.

Sedan gjorde vi ljusleken att alla fick ett ljus som skulle tändas och samtidigt sjöng en låt. De blev att vi inte hade så jätte många lekar då det blev en hel del tal och tiden sprang iväg för att ha så många fler lekar.

Har ni fler frågor eller undringar så hör gärna av er!

MVH
    Kajsalajsa
Svar på tråden Bordslek/Uppdrag