• sjuttiosexa

    31/12

    Jag o min sambo vill gifta oss på dagen 31/12-2010. Men vi har inte kollat med präst o kyrka att det är möjligt än. Fast det är våran önskan iallafall. Vill bara ha med närmsta familjen i kyrkan & fortsättning på nyårs firandet hemma hos oss. Räknar med att vi blir max 19stycken!

  • Svar på tråden 31/12
  • yvis

    Vi har också tänkt att gifta oss på nyårsafton. Det blir 17 år sen vi träffades vid nyår så vi tyckte det var dags nu. Lycka till!

  • sjuttiosexa

    För oss blir det 11 år sen. Va kul att det är fler som valt nyår som bröllopsdag!

  • sjuttiosexa

    Har ni bokat kyrka & präst inför nyår? Jag vet inte hur långt innan jag måste ringa & boka det. Prästen vi vill ha har gått i pension men jobbar i en annan församling, ska vi ringa & prata med honom eller fixar vår församling det & ordnar med kantor. Vilken tid fick ni för vigseln? Ska ni ta fotograferingen innan det eller ska eran fotograf vara med under bröllopet? Vi har tänkt göra porträttfotograferingen innan samma dag! Vi får se hur allt löser sig!

  • Flotten

    Ring på måndag och fråga om det är möjligt!! Antar att schemat ligger färdigplanerat sedan före sommaren och det är inte alltid det lättaste att få fram fler övertidstimmar för vaktmästarna och musikerna (de har varit igång hela december med konserter,Luciaframträdande, avslutningar och helt vanliga gudstjänster)det brukar kunna lösa sig men som vaktmästare med ett klart schema över nyårshelgen så hade inte jag blivit superglad över att min lediga nyårsaftonsDAG helt plötsligt är belagd med tre timmars jobb+förberedelser dagen innan.
    Hade du gift dig där jag jobbar hade du inte kunnat välja tid en sådan dag utan du hade fått ta en tid, kanske 15.00? innan vi har Nyårsbönen kl.17. Allt för att vi som jobbar skall kunna knyta ihop vår dag.
    Prästen hade jag först kollat av med själv innan jag kontaktat pastorsexp.

  • sjuttiosexa

    Tack för svaren! ,-) jag vet nu var jag ska vända mig både med det ena & det andra.

  • sjuttiosexa

    Nu är det fixat både kyrka & präst, det blir den som har tjänstgöring den dagen!! 31/12 kl 16!!! ;-D gissa om jag är upprymd & glad.............JA det är jag!

Svar på tråden 31/12