Sigtuna Rådhus, hur många får plats?
Jag har försökt leta men hittar inte, så jag ställer frågan här istället. Hur många gäster får plats i den sal/rum man gifter sig i när man gifter sig i Sigtuna rådhus?
Jag har försökt leta men hittar inte, så jag ställer frågan här istället. Hur många gäster får plats i den sal/rum man gifter sig i när man gifter sig i Sigtuna rådhus?
antagligen inte så många för det är ju ganska kompakt men det bästa är att ringa sigtuna rådhus och fråga
Sigtuna Rådhus är ju fantastiskt vacker så jag önskar lycka till och att ni får plats med så många ni vill
Sigtuna Rådhus från 1744 är mycket vackert och stämningsfullt.
Jag har varit med om där man haft 35 personer inne i Rådssalen
där man vigs,men det är i mesta laget!
Lycka till!
Har också varit med om vigsel på lilla romantiska hotellet 32 rum och kök,Sigtuna
som ligger vid Mälarens strand.
Fått svar nu och hon skriver: "Rådhuset rymmer ca 10-12 sittande gäster och står man får det plats ca 20. Vi har även haft större sällskap men då har man stått både i farstun
och ute på trappan."
Vip: Det är säkert jättefint där du ger tips om, tack, men jag är i första läget inte intresserad av nån annan plats i Stigtuna. Rådhuset har nämligen mina föräldrar gift sig i och det var därför det var intressant. Antagligen blir det på orten jag bor istället.
Jag gifte mig i Sigtuna rådhus i lördags och vi var 30 stycken =)