• Bellis­77
    Äldre 6 Aug 07:37
    3938 visningar
    21 svar
    21
    3938

    McDonald som efternamn?

    Vad tycker ni om McDonald?


    Min farmor hette det och min sambo har kommit på att han vill att vi tar det. De jag har nämnt det för har redan kommit med alternativ som Burger King, Tex Mex mm


     

  • Svar på tråden McDonald som efternamn?
  • bobods
    Äldre 6 Aug 07:39
    #1

    Jag tänker också på snabbmatskedjan direkt - tyvärr ingen positiv klang för min del, sorry

  • Vickym­b
    Äldre 6 Aug 07:43
    #2

    Samma här...en Big Mac tack ;)

  • pyrro
    Äldre 6 Aug 07:45
    #3

    Igentligen ett jättefint namn, men som sagt.....tänk era barn (om ni har eller får) dom skulle nog bli en hel del retade......

  • Bellis­77
    Äldre 6 Aug 07:48
    #4

    mmm det var just det jag tänkte på.... synd att man alltid ska behöva tänka på att göra rätt val för att andra inte kan bete sig riktigt och snällt

  • Bellis­77
    Äldre 6 Aug 08:25
    #5

    finns det ingen som kan tänka sig det namnet... :(

  • KatjaB
    Äldre 6 Aug 08:33
    #6

    jag tänker på den där sången "old Macdonald had a farm..."

    För mig skulle det kännas konstigt att ha ett engelskt efternamn så det är ju svårt att säga om man kan tänka sig det. Att gå från Andersson till MacDonald skulle ju vara lite konstigt.
    Men om nån av er är engelsk så känns det kanske inte så konstigt alls. Ni får väl provskriva och provsäga det lite för att känna efter.


  • Bellis­77
    Äldre 6 Aug 08:34
    #7

    Namnet ä min farmors och jag har nu ett engelskt efternamn så det är inte jätte konstigt...

  • KatjaB
    Äldre 6 Aug 08:37
    #8

     


    Bellis77 skrev 2010-08-06 08:34:27 följande:
    Namnet ä min farmors och jag har nu ett engelskt efternamn så det är inte jätte konstigt...

    ja men dåså.. Står ni ut med att folk tycker att det är lite kul efternamn så är det väl ingen större fara. Det viktigaste är ju vad ni själva tycker


  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 6 Aug 11:43
    #9

    Jag tänker också på snabbmats kedjan tyvärr och ingenting jag skulle ta. Men det är ju hur ni känner som spelar roll!


  • shakyn­ose
    Äldre 6 Aug 11:55
    #10

    Jag måste ställa mig på tvären här! Snabbmatskedjan heter McDonald´s med ett ´s´ i slutet, så om någon presenterar sig som McDonald så tänker jag mer på klanrutor (eller möjligtvis han den gamle med farmen) än på burgare.

Svar på tråden McDonald som efternamn?