Gästklädsel
Jag ska på bröllop till helgen och funderar lite på vad man ska ha på sig. Har lagt upp en klänning i mitt galleri som jag gillar - funkar den på ett bröllop?
Jag ska på bröllop till helgen och funderar lite på vad man ska ha på sig. Har lagt upp en klänning i mitt galleri som jag gillar - funkar den på ett bröllop?
Men definitivt! Den är superfin!
Jättefin! Passar perfekt!
Den funkar perfekt! Har en likadan som jag hade tänkt ha på min kusins bröllop. Blev dock en annan, men i september när en vän gifter sig kommer jag ha den :)
Det beror väl helt på vilken klädkod det är och vad brudparet förväntar sig att du kommer i.
Klädkoden är kavaj och vad brudparet förväntar sig har jag ingen som helst aning om. Har inte riktigt mage att ringa och fråga några bekanta till min man vad de vill att jag ska ha för kläder. Känns som de har annat att fixa med :) Tack för feedback. Jag har varit på väldigt få bröllop och har inte riktigt koll på hur nedklädd man får vara (typ om det går att ha bomullsklänning fastän mannen ska ha kostym)
Det var kostym som klädkod på kusins bröllop (samma som kavaj visade det sig att de menade). O Kavaj är även klädkoden på min väns bröllop, så kör hårt med den klänningen!
Klart du kan ha den!
Här står lite om klädkoderna förresten; http://www.brollopstorget.se/Traditioner/gaster.php
det kan vara gött att veta lite-även om det faktiskt är väldigt vanligt att festfixarna själva inte riktigt kan vad dt är de egentligen "kräver" av gästerna, har man insett med åren..