• apan80

Läppstift

Kommer ni att ha läppstift på ert bröllop? Jag vill gärna ha rött läpppstift och köpte ett från Lipfinity. Det ska ju sitta väldigt bra men nu när jag provar att hångla upp min hand (nåja, pussa) så blir det lite färg på handen. Och det ser ju inte så snyggt ut om min man kommer att ha utsmetat läppstift runt munnen på alla fotografier. Hur gör ni?

• Svar på tråden Läppstift
  • bröllop20110702

Ev ett ganska naturligt läppstift eller läppglans. Men förmodligen bara målade läppar vid fotografering men inte under själva festen.

• gruyerienne

Annars sa finns det lip fixing producter, som man kan ha ovanpa lappstiftet sa det sitter battre och inte kommer av. Jag tyckte det var lite kladdigt och stelt, och man tappar det "mjuka" fran lappstiftet. Men prova vet ja. Dom har det pa make up store, och dar brukar dom vara bra pa att hjalpa till annars pa ahlens eller nat. 

• KatjaB

jag hade röda läppar, lite kladdig blev han men det var ju bara att torka av

• mattiasFästmö

Jag ska inte ha något, just av den anledningen att min m2b inte ska bli flammig av läppstift över munnen. Och sen för att läppstift har en förmåga att inte se lika fint ut efter en helkväll med mat och dryck och pussandes, och då måste man hålla på och bättra på det hela tiden, och det orkar inte jag ^^

• zunzilk

elisabet arden har en lipfix som är fuktgivande, den sätter man under läppstiftet mellan läpppennan och stiftet. Den håller även färgen på plats så den inte flyter ut. HAr inte testat den själv än men den ska visst vara väldigt bra. Den kommer jag köpa och ha under. :)

• Emelie 87

Rött läppstift har jag alltid, så visst kommer jag även ha det på bröllopet. Men jag ska så klart inte använda mitt vardsgssmink utan jag ska skämma bort mig med något rejält påkostat. :)
    Kanske kan jag få till ett par riktigt riktigt heta röda läppar. :D

Det är klart det blir en del röda avtryck på älskling, men vi kommer att ha våtservetter till hands.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Moemoe

Jag vill gärna ha ett fint läppglans med någon naturlig färg, känns lättare att bättra på än läppstift om man är som mig och inte använder läppstift annars. :)

• förlovadflicka

Fick ett tips av en här att det finns en produkt på the body shop som man kan göra läppar och kinder röda som inte färgar av sig och som sitter som berget, den verkar jättebra! Ska köpa den och bara ha nåt läppbalsam över :)

• Syrinx
    förlovadflicka skrev 2011-01-02 19:12:05 följande:
    Fick ett tips av en här att det finns en produkt på the body shop som man kan göra läppar och kinder röda som inte färgar av sig och som sitter som berget, den verkar jättebra! Ska köpa den och bara ha nåt läppbalsam över :)
    Vad är det för nån produkt? Vet du vad den heter? Det låter ju väldigt bra

Ett annat tips är att måla läpparna helt med läppenna och lägga på ett ofärgat gloss, det tror jag brukar bli hyfsat "kyssäkta". Jag vill ha läppstift iallafall!
  • förlovadflicka
    Syrinx skrev 2011-01-02 21:14:30 följande:
    Vad är det för nån produkt? Vet du vad den heter? Det låter ju väldigt bra

Ett annat tips är att måla läpparna helt med läppenna och lägga på ett ofärgat gloss, det tror jag brukar bli hyfsat "kyssäkta". Jag vill ha läppstift iallafall!
    www.thebodyshop.se/web/makeup/lappar/Lip___Cheek_Stain-129.aspx
    här är den :) Var i butiken och kollade, det finns den på bilden och en som är lite mer åt det aprikosa hållet :)
  • Miapia24

Har inte läst allas svar men att ha en fixingprodukt ovanpå är nog smart. Själv ska jag gå till en makeup-artist som förhoppningsvis vet hur man ser till att läpparna håller samma färg länge och inte kladdar på brudgummen eller på tärnornas kinder :)

Svar på tråden Läppstift