• lurpan

Måste man ha två ringar?

Vi förlovade oss för ca 1,5 år sedan och nu är det snart dags för giftemål.

Vi har en ganska bred ring i titan och jag vet inte om jag vill ha ytterligare en ring, tycker liksom inte jag får plats med en till.
    Så här ser ringen ut ungefär: http://www.titanringar.com/bilder/300x300/300struktur/big-down-under-7x18.jpg

Så måste man ha ytterligare en ring tycker ni, lr kan vi bara fortsätta att ha vår förlovningsring? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Måste man ha två ringar?
  • RockTroll

Finns nog inga direkta måste när det gäller ringen men jag som gillar lite bling hade tyckte det var fint med en smal ring med diamanter till den. Typ www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=16&id=597&sida=Schalins%20Passion%20|%20Passion%20237-2,5%202,14

• delfin78

hej!
    jag ska ha två ringar  men förstår dig  din e bredare än min,
    jag skulle ha samma ring som du nu har och gravera in datumet eller liknande

fin ring måste jag säga

• Nåvah

En kompis till mig hade en bred förlovningsring i titan. Hon satte in en diamant i ringen när de gifte sig, den blev superfin. En annan kompis hade en bred ring och lade bara till datumet för vigseln brevid förlovningsdatumet och putsade upp ringen så den blänkte igen.

• sms å fotboll

Klart du bara kan ha en. Det är ju superviktigt att det känns bekvämt, man ska ju ha den/dem livet ut. :)

Själv har en 6mm bred förlovningsring och tänkte ha en 3 mm vigselring så det blir nästan 1 cm ihop, det funkar för mig.

• Maxiander

Klart du kan ha bara en! Skriv in det nya datumet för bröllopet tillsammans med förlovningsdatumet precis som många killar gör :) Det är ju upp till var och en hur man gör tycker jag :) Huvudsaken är att man trivs med sin ring/ sina ringar!

Jag kommer att ha två ringar men inte så breda, har ganska smala fingrar så allt för stora ringar skulle inte få plats på ett snyggt sätt, det är ju personligt och olika från varje människa. Min kärlek kommer behålla samma ring men gravera in ett till datum!

Lycka till och grattis till det blivande bröllopet, nu följer en spännande, intensiv, lärorik och framförallt rolig tid fram till er stora dag!

www.maxiander.se

• empa83

som alla innan sagt, det klart du kan ha en! Men jag har en ring nu och är gift och det är ingen som tror på mig när jag säger att jag är gift! jag tycker det är lite små irriterande när folk säger -men du har ju bara en ring!! nu ska vi gifta oss igen, kyrkligt, så då får min andra ring;)

I många andra länder har de bara en, min kusin är gift med en engelsman och hon har bara en ring;)

• Zia 20090618

Ja man måste absolut ha 2 ringar annars kommer staten efter en ;P

• Jojon86

Vi gjorde det otraditionella - jag fick en ring vid förlovningen (en i silver  med pärla och diamanter - blingbling ;)) men inte min fästman. Till vigseln ska vi köpa två matchande ringar. Tyvärr kommer jag nog inte att kunna ha min förlovningsring på samma finger som vigselringen då förlovningsringen är för bred. Funderar på att flytta över den till vä långfinger eller hö ringfinger efter vigseln.

• MagicBride

Jag tänker enbart bära vigselringen efter bröllopet, o ha förlovningsringen i ett halsband eller på högerhanden - det är också ett alternativ :)

• Xrissy

Nuför tiden kan man göra precis som man vill! Du kan ha två ringar, du kan ha en ring precis som din man kan ha två ringar istället för bara en. Traditionellt så ska både mannen och kvinnan erhålla en ring var vid förlovning och senare vid vigseln ska kvinnan få ytterligare en. Men som sagt känn efter själv hur du vill ha det! :) Sen kan det ju vara så att folk inte tror att du är gift men då är det ju bara att visa att det finns två datum i din ring! Som för övrigt var helt underbar!

You go girl! ;)

• olssonsahlin

hej
    har oxå börjat fundera på att bara ha förlovningsringen men att sätta i någon sten så den blir festligare. men jag vet inte traditionen säger ju 2 ringar så jag har inte bestämt mig, är lite kluven...
    detta var ju inte mycket till hjälp men sånt är såå svårt, beror helt på hur du känner inför 2 eller 1 ring.

//K

• ClaraH

Min moster har bara vigselring, de förlovade sig aldrig. Om man gifter sig i kyrkan måste man ha en ring, men det kan ju vara "den gamla förlovningsringen" som man använder til det.

• S2011
    Jojon86 skrev 2010-08-04 17:43:42 följande:
    Vi gjorde det otraditionella - jag fick en ring vid förlovningen (en i silver  med pärla och diamanter - blingbling ;)) men inte min fästman. Till vigseln ska vi köpa två matchande ringar. Tyvärr kommer jag nog inte att kunna ha min förlovningsring på samma finger som vigselringen då förlovningsringen är för bred. Funderar på att flytta över den till vä långfinger eller hö ringfinger efter vigseln.
    vi gör likadant! =)

jag fick en förlovningsring i silver, bm har ingen.
    väljer matchande vigselringar istället, och då åker nog förlovningsringen på ett annat finger (eller ramas in tillsammans med kortet på när bm friade och sätts upp).

• Mia0105

Xrissy skrev 2010-08-04 20:11:25 följande:
    Nuför tiden kan man göra precis som man vill! Du kan ha två ringar, du kan ha en ring precis som din man kan ha två ringar istället för bara en. Traditionellt så ska både mannen och kvinnan erhålla en ring var vid förlovning och senare vid vigseln ska kvinnan få ytterligare en. Men som sagt känn efter själv hur du vill ha det! :) Sen kan det ju vara så att folk inte tror att du är gift men då är det ju bara att visa att det finns två datum i din ring! Som för övrigt var helt underbar! You go girl! ;)
    Men brukar inte mannen också få en ring vid vigseln? Eller e det bara på film
  • Mia0105

Kan jag alltså byta ut min förlovningsring i guld mot en vigselring i silver och min sambo kan behålla sin förlovningsring i guld (bara lägga till vigseldatumet) ?

• Dannedo

Mia0105: Japp, det går bra, traditionen är att mannen behåller förlovningsringen och lägger till ett datum. Men hur funkar det att ha en vigselring i silver? Håller inte det öite dåligt? Tror det är vanligast att man använder vitt guld. Har jag fel?

• Mia0105

Självklart menar jag vitt guld

• Flodis Hjärtat

Det finns inga måsten som sagt. Gör det som känns bäst helt enkelt.

Svar på tråden Måste man ha två ringar?