• Mia 77

    När är bäst tid att åka till Kanarieöarna?

    Vi funderar på att åka till Kanarieöarna i februari, är det en bra tid att åka dit?


    Vilket ställe rekomenderar ni?

  • Svar på tråden När är bäst tid att åka till Kanarieöarna?
  • blikarlsson

    Jag var där i februari för ca 15 år sedan och visst är det bra, beroende på vad man vill ha för semester. Vi åkte till Lanzarote, och det finns mycket att upptäcka. Vill ni bada rekommenderar jag starkt att ni bokar ett hotell med bra poolområde, då havet inte var särskilt skönt att bada i... Det blåser ganska friskt vid havet också, så packa lite koftor..

  • Aeternum

    Har bara varit till Gran canaria, & det en gång. Vi var där i mitten av mars, passade oss perfekt då, eftersom vi var där med barnen & de vill inte ha alltför varmt. För min egen del som älskar när det är HETT hade jag gärna väntat någon månad eller valt annat resmål...

    Men som sagt, vi hade 20-25 grader mest varje dag & det var skönt att bada i havet, dock inte så jättevarm men helt OK badvänligt.

    Vad är ni ute efter på semestern? Tycker det är viktigast när jag själv väljer boende, & ställe. Reser ni ensamma eller med barn? Vill ni ha party & håll igång eller mer egen tid på tu man hand? Vill ni uppleva saker, sporta etc?

Svar på tråden När är bäst tid att åka till Kanarieöarna?