• Rufsas

    Bröllopsannons i tidningen?

    Jag är lite kluven i frågan om vi ska ha en bröllopsannons eller inte. Hur tänker ni andra?


     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröllopsannons i tidningen?
  • Aleta

    Vi hade nog egentligen tänkt ha en annons, men det blev aldrig av och sedan blev det för sent tyckte vi.

  • empa83

    Det ahr inte ens tänkt på, när vi gifte oss borgligt förra året satt mamma ut en liten annons i den lokal tidningen på orten jag kommer i från. men jag vet itne om jag vill ha en stor bild i GP... Det får bli dagens disskusion hemma;)

  • Rufsas

    Följande prisuppgifterna hittar man på gp.se.


    Annons 34x80mm svartvit - 560:-
    Annons 34x80mm färg - 760:-
    Annons 70x80mm svartvit - 1100:-
    Annons 70x80mm färg - 1460:-


    Är det värt det liksom? OM vi gör det så blir det ju enbart för Fästisens släkts skull som är de enda som överhuvudtaget skulle uppmärksamma det. Och eftersom vi har dragit över budgeten med fruktansvärt mycket pengar känns det onödigt med annons.


    Men okej, är det något/någon man kan tänkas missa om man inte sätter in en annons?

  • empa83

    oj, det är inte billigt alltså... vår budget är pressade till bristningen mamma sätter nog in en i lokaltidningen igen;) jag har ingen släkt i GBG...

  • Moemoe

    Vi har inte riktigt bestämt oss, skulle va lite kul att annonsera lite och så kan man spara urklippet och sätta in i bröllops-album och så (gillar att pyssla lite). :)

  • mattiasFästmö

    Vi ska absolut ha en, både för att det är kul att spara. Men också för att folk som inte var med på bröllopet, vänner och bekanta sen förr osv ska få se det Men vi bor i en mindre stad där det inte är fullt lika dyrt.


  • Heloise

    Vi hade den minsta annonsen med bild, mest för att min svärmor ville det så gärna, men även för att vi jobbar på en liten butik och alla kunderna tjatade om annonsen, när kommer den, i vilken tidning, blablablablabla. Det är lite kul att ha kvar dessutom, även fast vår var så liten

  • Rufsas

    Det känns lite som att om vi ska ha en, så blir det den stora i färg, annars kan det kvitta för oss. Och då är liksom 1 460:- pengar vi gärna gör annat för.


    Bröllop är verkligen en hel vetenskap.

  • bobods
    Rufsas skrev 2010-08-03 11:05:51 följande:
    Följande prisuppgifterna hittar man på gp.se. Annons 34x80mm svartvit - 560:- Annons 34x80mm färg - 760:- Annons 70x80mm svartvit - 1100:-Annons 70x80mm färg - 1460:- Är det värt det liksom? OM vi gör det så blir det ju enbart för Fästisens släkts skull som är de enda som överhuvudtaget skulle uppmärksamma det. Och eftersom vi har dragit över budgeten med fruktansvärt mycket pengar känns det onödigt med annons. Men okej, är det något/någon man kan tänkas missa om man inte sätter in en annons?
    Åh herregud! Tur man bor i lilla Värmland, här kostar det 300 kr per tidning rätt och slätt

    Ska bli jättekul att få se bilden i tidningen, den ska sparas sen. 

  • KatjaB

    vi ska ha en, har precis suttit och kollat bilder och valt vad vi ska ha och vad det ska stå. Här fanns det 3 olika storlekar att välja på så vi tog den mellersta som kostade 870 kr. Ja, det var ju inte gratis men det är ju så kul att spara. Har bild från tidningen när barnen var nyfödda också, så det här kändes självklart för oss. Däremot hade vi ingen annons när vi förlovade oss.


Svar på tråden Bröllopsannons i tidningen?