• germanbride

    Så arg!!!

    Jag hade bokat uppsättning och make-up för mig och 7 gäster på värmdö skönhetsvård. Tyvärr måste jag avbokade två gånger min provuppsättning eftersom jag hade ett gravidität på eggledener och var väldig sjuk eftersom de hittade fel inte direkt. De har sagt att det är okej och jag måste inte betala de två gånger.
    Avtal var 600SEK per timme, idag skrev de att jag måste betala 750SEK per timme. Jag är så arg, så jag avbokade eftersom jag vill gärna att man säger nånting och går med det avtal.
    Två veckor sen var jag på provuppsättning och make-up. Kvinnor som gjorde det var snäll, men hade inte riktig lust och gjorde bara make-up. Hon har sagt att vi inte måste uppsättning, det går bra och efter en halvtimme gick jag hem.
    Nu skrev hon att jag måste betalar hela provuppsättning och båda gånger jag har inte kommit.
    Vaför gör folk så? Kan man inte hålla på avtal och blir ärlig.
    Jag gifter mig den 14.augusti, måste nu hittar nån ny som kan göra mig fin, "kämpar" mot de och är jättenervös nu.
    Jag har aldrig skriver under nånting, men tror inte att det betyder nånting.
    Oje, jag är så jätte arg just nu och så ledsen att jag kan inte beskriver.
    Vad kan händer mer? Missade min möhippan oxå eftersom jag blev opererad sista veckan.
    Förlåt att jag gnäller så mycket! Men måste berättar nån!
    Tack så mycket

  • Svar på tråden Så arg!!!
  • asfaltsbarn

    Vilka idioter! Var det ett skriftligt kontrakt? eller ett muntligt? Båda är lika mycket bindande, men det är lättare att bevisa det skriftliga..

  • germanbride

    Tyvärr var allt muntligt. Jag känner mig så dumt :(

  • Evillina

    Men ni hade ju ett avtal och då gäller ju det även fast det bara var muntligt. Det är väl brottsligt att säga nåt annat nu? Betala inte! Betala bara det ni sagt. Det är ju svårt att visa vem som har rätt men jag tror inte de kan kräva dig på nåt. Isåfall får du prata med polisen eller nåt? Hmm..


     


    Har du ingen kompis som kan hjälpa dig att fixa till dig om du inte hittar någon ny?


     


     

  • Vickymb

    Muntligt avtal gäller i rätten...hälsa det och tack och god natt!

  • mittid

    Akut sjukdom är giltigt förfall vid avbokning i de flesta sammanhang så jag tror inte att de kan kräva någon betalning av dig om man skall hårddra det.

Svar på tråden Så arg!!!