Bra o billig underlagscreme
En bra och billig (-200:- ok) creme som jag kan använda under mitt mineral foundation puder, nån som vet?
En bra och billig (-200:- ok) creme som jag kan använda under mitt mineral foundation puder, nån som vet?
Puffar
Kerstin Florian har en primer som är super bra.. Du lägger det innan du börjar sminka dig.
Finns att köpa på Axelsons Spa i Gallerian, Stockholm.
Vad har du för hudtyp? Hur täckande vill du att det ska vara?
Primer bör du ha innan foundation, precis som någon skrev ovan. Den lägger du efter din fuktighetscreme, men innan allt smink. Finns flera olika sorter, både Lumene, Makeup Store mfl har jag provat som är kanon.
Själv vill jag på bröllopet ha riktigt täckande, så då lägger jag:
*fuktighetscreme
*primer
*flytande foundation + concealer
*mineralfoundation + concealer
*puder
Hej!
När du skriver underlagskräm ,menar du en täckande ,typ foundation eller en menar du en vanlig fuktkräm för att fukta huden bara innan du sminkar dig?
En bra fuktkräm som är bra att lägga innan man sminkar sig är bla Yvonne Ryding Day light, ger bra med fukt och är inte för fet innan du ska börja sminka dig. Den kostar ca 220:-
Foundaton har Make up store bra, har du oljig hy, så passar Matt foundation, har du torrr hy så passar Liqued foundation. Kostar ca 245:-
Lycka till!
jag köpte... en som heter photofinish... skitbra! min hy blev slät och hela ansiktet fick ett lyft
Från vilket märke?
Hej! Apoteket har en jättebra , märket Vichy. har använt den länge. Den är visserligen för normal/fet hy, men den funkar jättebra även på mig som har lite torrare hy . Den täcker riktigt bra, och den luktar jättegott. Pris 175:-
Det är en primer, alltså en kräm som jämnar ut huden och ger ett bra underlag för foundation etc, vilket gör att sminket sitter bättre. Rekommenderas verkligen! Först applicerar man fuktighetscreme som vanligt, när den sugits in smörjer man ett jättetunt lager primer över hela ansiktet. Låter sedan det sugas in, sedan foundation, puder etc.
Hmm är den verkligen jättebra? Ja har testat en del andra tex från lancome men ser inte så stor skillnad om nåt alls! Nyfiken på den nu..
Jag har inte testat den, har bara använt Makeup stores primer.
Smashbox är ganska dyrt i förhållande till andra märken, så är man riktigt kräsen kanske skillnaden är värd de extra pengarna, själv tycker jag att även vissa billigare märken duger lika bra. Smaksak helt enkelt
hehe just de! Läste fel! De va ju Aliina som testat den! Då kanske hon kan svara! A fast lancome ligger i samma prisklass!
På tal om primer så har lumene en bra för runt hundralappen!