• gbgrockbruden

    Present vid enbart vigsel?

    En vän till mig skall gifta sig och vi är enbart bjudna på vigseln. Vad ska vi ge i present? Vi är vänner, men inte så där jätte nära och jag tror inte dom förväntar sig något av oss. Men vi vill gärna ge dom något. Funderar på kanske presentkort hos Forex till deras smekmånad eller presentkort på nån restaurang. Men då är problemet, hur mycket ska det kosta? Hur hade ni gjort?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Present vid enbart vigsel?
  • FramtidaFruSandberg

    jag hade nog gett dem något litet, men som symbol för deras lyckönskning. presentkort lät ju bra om ni vet att de ska åka på smekmånad. presentkort på restaurang är svårt för de går ut och så hinner man inte få in det och presentkortet hinner gå ut

  • Maxiander

    I Ribbings bok om etikett står det att man ska skicka ett lyckönskningstelegram till middagen, kanske lite gammalmodigt men lite roligt ändå :) Man behöver absolut inte ge ågot om man enbart ska delta i kyrkan, det är de som ska tacka er för att ni hedrat deras vigsel med er närvaro! Något litet om ni vill men jag rekommenderar att inte köpa något för stort då de kanske får lite dåligt samvete för ett de inte bjöd in er till festen då?!


    Väldigt gulligt av er och snällt :)


     


    www.maxiander.se

  • gbgrockbruden
    Maxiander skrev 2010-08-04 18:02:15 följande:
    I Ribbings bok om etikett står det att man ska skicka ett lyckönskningstelegram till middagen, kanske lite gammalmodigt men lite roligt ändå :) Man behöver absolut inte ge ågot om man enbart ska delta i kyrkan, det är de som ska tacka er för att ni hedrat deras vigsel med er närvaro! Något litet om ni vill men jag rekommenderar att inte köpa något för stort då de kanske får lite dåligt samvete för ett de inte bjöd in er till festen då?! Väldigt gulligt av er och snällt :)   www.maxiander.se
    Tack det var ett mycket bra tips det där med telegramet! Jag skulle nog känna mig dum om jag inte gav något, hela min familj är såna som älskar att ge bort presenter och dyl. Så något måste jag ge. Men som sagt något litet, som lite euro till bröllopsresan kan nog passa bra!

    Tack för svaret

  • dreams come true

    Vi är bjudna på ett bröllop vi tyvärr inte kan gå på. Vi köpte en flaska champange... kände mig lite tudelad i det från början iom att min känsla är att man oftast har en massa dricka kvar från festen. Samtidigt är det ju inte allt för ofta man dricker riktig champange. Hade gärna köpt några lyxiga chokladbitar till, men eftersom vi skickar med paketen med släktingar till brudparet och de gifter sig nu på sommaren känns det lite väl vågat...

Svar på tråden Present vid enbart vigsel?