• cilla1973

lokal och bra catering i Haninge

Vi ska gifta oss i maj nästa år. är det någon som känner till en bra lokal i själva Haninge. Inte muskö, gålö utan i närheten av centrum? Som inte kostar en halv förmögehet och en bra catering firma som "gör allt" i Haninge. Hittade någon som har kännedom om Villa Junibacken ute i Haninge?. Hittade en sida om det stället här på bröllopstorget?

tacksam för svar...Cecilia

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-30 14:52
    tillägg: vi kommer inte vara mer än 20 personer
  • Svar på tråden lokal och bra catering i Haninge
  • Irish

Midgård, som ligger på Sleipnervägen, men den är nog för stor om ni endast ska vara 20 personer, men förr hade de iallafall en stor sal och en mindre, med angränsande kök. Den kostade, när vi hyrde den för 12 år sedan, 800 kr. Tror att det underlättar om ni känner någon som kanske bor i området. Nere på Rudan fanns det förr också lokaler man kunde hyra. Ringa Haninge Kommun och be om en lista på festlokaler som uthyres, så är det bara att ringa runt!

Catering kan jag tyvärr ingenting om...

• cilla1973

hej. Jo midgård vet vi om.. vi bor på sleipnervägen  vi får kolla upp det..tack för tipset...

• Matildes

Villa junibacken var vi också inne på tidigare, det verkade toppen. Vid första mailkontakten lät det också jättebra, det skulle kosta 10 000 att hyra dock och man fick bara vara där till 01:00, men jaja..

Senare lät det dock inte lika bra. Det gick bra att gifta sig där men de ville inte att festen skulle vara där. De sa att de skulle dra ner på uthyrningen och det. Sen läste jag nån annanstans att det är deras privata hem som dom hyr ut. Vet dock inte om det stämmer.

Systrarnasisters catering ligger i Haninge, eller vid Vendelsö. Tror dom kan fixa allt. Vi har anlitat dom men ska ha egen serveringspersonal.

• cilla1973

ajdå men då fick vi reda på vad som gällde med villa junibacken...inte konstigt att de inte ringt tillbaks....vi har oxå varit inne på systrarnasisters men deras lokal verkar inte rolig om det är den som butiken ligger.? Utsikt över Lidl och asfalt. eller har de någon annan du kanske vet som har anlitat dom?

• Matildes

Nej dom verkade lite skumma där på Villa Junibacken..

Vet ingen annan som har anlitat systrarnasisters, men man behöver ju inte ha partyt i deras lokaler för där är det inte så fint nej :P

Vi ska ha festen på Hällberga i Tyresö, mysig liten stuga med sjötomt och fin sjöutsikt. Hyra ca 4500 för en hel helg. Så får systrarnasisters komma dit och leverera maten :)

• Jessica och Daniel

Systrarna sisters... Ligger i haninge och kör både catering, personal vid servering och lokal..

• 20th century fox

du har ju hotellet nere vid handenterminalen med...minns inte vad det heter, Hotell Najaden?

Villa Junibacken känner jag dem som bor där. Det är deras privata hem, jag har varit på flera bröllop där. Men om ni bara är 20 personer så kan man nog vara på undervåningen kanske, vet inte om någon bor där längre? Jag tror (men det är bara mina egna tankar) att de bl.a startat företaget för många bekantas bekanta osv utnyttjade dem och hade fest där mer eller mindre gratis.

Det är i alla fall väldigt fint hemma hos dem, stora fönster med utsikt mot vattnet och veranda. De har en fin flygel hemma oxå. Ljus och fin inredning, familjärt för ett bröllop på 20 personer.

Min man säger att han inte är imponerad av systrarna sisters. De fick mat därifrån på nån konferens med jobbet och det var snålt och så där gott. Han tycker de är bättre på Paus.

Men du kan väl ta en catering firma mer innifrån stan om du skulle behöva, de kan väl åka en liten bit?

Sen har jag sett att den där nya restaurangen har nån festvåning...den som ligger där vid hjältevadshus eller vad det heter...breve pizza hut tror jag - vet dock inget om hur den restaurangen är men det kanske någon annan vet.

• cilla1973

tack för alla svar. nu har vi hittat förmodligen cateringfirma och lokal

Svar på tråden lokal och bra catering i Haninge