• Sörön10

Hälsning till de som inte kunnat delta?

Är nästan klar med festhäftet, men vi skulle vilja formulera en rad riktad till de som inte är närvarande kroppsligt, men att vi tänker på dem. På nåt vis..

Så svårt att formulera. Någon som har något exempel? 

• Svar på tråden Hälsning till de som inte kunnat delta?
  • delfin78

tack ni som tyvärr inte kan vara här
    men i himlen ni sitter
    och tittar ner och ler

bollarlite bara :)

fin tanke ni har

vi kommer ha något som symboliserar några nära som tyvärr inte finns med oss denna dag... 
    på olika sätt

• Sörön10

Tar gärna emot lite bollar! =) 

Det är bland andra min pappa, som är död och m2bs pappa som är för sjuk. Så de är ju liksom inte döda båda två... 

Men tar gärna emot mer! 

• Hoppe

varken jag eller min blivande man har våra mormödrar kvar i livet så vi hade tänkt tillägna dem varsin psalm i kyrkan som vi vet att de tyckte mycket om.

så i sånghäftet tänkte vi skriva en rad om varje låt vi valt och varför den är speciell för oss.

• mattiasFästmö

vi ska nämna min m2b's morfar eftersom han såg fram emot bröllopet jättemycket men hann tyvärr gå vidare innan. Vi ska nämna honom i festhäftet, att vi vet att han är med oss och att vi tänker på honom lite extra på våran dag

• fibobs

Here to all our absent friends!

• bruden 82

Vi ska nog skriva typ såhär:

Till Er som inte kunde närvara i sin fysiska form idag. 
    Ni som rycktes från oss så hastigt
    och som vi saknar så innerligt.
    Vi vet att ni är med oss,
    att ni ser oss
    och delar vår
    glädje denna dag.
    Det är med stor saknad
    vi tänker på Er.

(ursäkta den stora texten mitt i, kopierade in texten..)

• bruden 82

oj, ta bort sista raden... kladd

• MabCar

Min syster god förra våren och jag tror inte att vi kommer att skriva något i festprogrammet. Jag tror verken jag, mina föräldrar, min systers man eller deras son skulle klara av detta. Vi kommer att lämna brudbuketten vid hennes grav dagen efter.

• bruden 82

MabCar: du har en poäng där. Min bror dog för några år sedan och det kan vara känsligt att läsa, iaf för de närmsta.

Min blivandes föräldrar har oxå gått bort båda två.
    Men jag vet att han vill att vi ska skriva något, att de är med oss denna dag.

Men nu blev jag lite tveksam, vad vi egentligen ska skriva... för att inte uppröra men samtidigt inte gå emot min blivandes vilja.

Svar på tråden Hälsning till de som inte kunnat delta?