• Findus60

    Bröllopsresa utan sol?? Hjälp!

    Hej,

    Min blivande man har fått problem med soleksem och vi kommer därför troligen få tänka om gällande resmål för vår bröllopsresa. Vi var helt inställda på att åka till något varmt och badvänligt land, men det kommer inte att gå då han inte klarar av solen.

    Har du tips på var man kan åka då? Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Bröllopsresa utan sol?? Hjälp!
  • Aleta

    Island!


    Där kan det behövas mössa och vantar i juni till och med.


    Det är ett jättefint land, mycket att se och uppleva. T ex åkte vi på en forsränningstur där vi gjorde ett stopp på stranden för att fika. Vi fick varm choklad gjord på vatten som vi tog ur en varm källa. Man kan köpa en bussbiljett som gäller runt hela ön, men man får stanna var man vill och hur länge man vill bara man sedan fortsätter åt samma håll.


    Maten är jättegod också, ingen sur haj och allt vad folk pratar om. Dyrt är det förstås och jag vet inte hur mycket av alla dessa fina restauranger som finns kvar efter den ekonomiska krisen, men landet är lika vackert.

  • Aleta

    Nepal skulle jag tycka vore coolt.


    Nya Zeeland är fint också.


    Eller en tur på Irland eller i Skottland där man bor på olika slott?

  • Vi2alltid

    Det är ju billigt att åka till typ Estland på Spa-semester har jag hört

  • linani

    Alperna! Åker ni inte skidor kan ni alltid ta en kurs.. åhå.. underbart..


     

  • Findus60

    Tack för alla bra tips!! Inte varje dag man försöker hitta en resa där man kan undvika sol =). Kom gärna med fler tips om någon har.

  • MsRW

    Storstadssemester! Världen är full av underbara städer, nära och långt bort! London, Paris, Prag, Rom, New York, Tokyo mm. Bara att shoppa, gå på spa, se teatrar, äta gott och låta kulturen flöda!

  • Lucky Heart

    Budapest!! Var dit i månadsskiftet oktober/ november för några år sedan. Var  toppenfint väder (vet inte om det bara var tur, men fint väder var det i alla fall)
    Sevärdheter, härliga bad, gott vin.... Tycks minnas att det var hyfsat pris på det mesta också =)

  • Tillsammans2010

    Lofoten!
    Vi var där i sept förra året (och min M2B friade där). Hyr en bil och kör runt, det finns otroligt mycket att se och väldigt varierande natur!
    Under sommarsäsongen kan man åka på valsafari från Andenes och man kan bada jaccuzi utomhus och uppleva midnattssolen. Många små gamla fiskesamhällen att upptäcka.

  • Plutten2010

    Vet inte om ni redan har bestämt resa men jag vill bara säga att loppet om en solsemester (troligen) inte är kört för er! Min man är riktigt allergisk mot solen och brukar få nässelutslag om han får för mycket. Men med hjälp av hög solfaktor (plus att han smörjer in sig väldigt ofta) och skugga kan han ligga på stranden/vid poolen ändå. Han har också köpt en solskyddströja med faktor 50 som han kan använda bl a när vi snorklar. Vi brukar också dela upp solningen så att vi är ute ca 2 timmar åt gången för att det inte ska bli för mycket.. Senaste resan var vår bröllopsresa på Hawaii och han fick inga problem öht där.. Jag kan ju inte lova att det går för din m2b men jag hoppas det kan kännas bättre att det faktiskt går att åka till solen trots soleksem.. =)

  • Biscuit

     


    MsRW skrev 2010-07-31 18:57:22 följande:
    Storstadssemester! Världen är full av underbara städer, nära och långt bort! London, Paris, Prag, Rom, New York, Tokyo mm. Bara att shoppa, gå på spa, se teatrar, äta gott och låta kulturen flöda!

    Rom är underbart, har ni inte varit där, åk dit. Vi var lite kluvna mellan solsemester eller New York men har bestämt oss för att det antagligen blir en sol-resa iaf. Men det är lång tid kvar så vi kan nog ändra oss igen. :)

  • BodinRosén

    Jag och min blivande fru planerar för bröllopsresa till Alperna i januari. Vissa skidorter kan erbjuda många olika aktiviteter som man kan varva med lugn och ro på någon spa-anläggning, allt efter vad dagsformen säger.


     


    Är man ute efter en mer långväga resa skulle jag föredra Kanada eller Alaska.

Svar på tråden Bröllopsresa utan sol?? Hjälp!