• Saija

Placeringskort, hiss eller diss

Titta i mitt galleri. Där har jag lagt upp ett kort på ett förslag på placeringskort på glas.

Snabbt ihopklippt i photoshop bara.....

Vad tror ni, kan man göra så?

Vårt tema går i lite rockigare stil med svart, silver och rött.

Jag hade tänkt mig svart lite hårdare papper som "bakgrund", skriva ut vita lappar med namn och klistra på samt någon blomma eller liknande (beroende på vad jag kan hitta), och sen fästa med små röda klämmor.

Hiss eller diss?

Andra alternativ jag har är att göra små ringar av tex ståltråd, klä med pärlor, fästa placeringskortet på (på något vis) och sätta på vinglasets fot.

Eller göra korten som ovan och sätta fast med fina gem på festhäftena.

Vad tycker ni?

Kan inte bestämma mig....

• Svar på tråden Placeringskort, hiss eller diss
  • Irish

Hittar inget galleri på din profil...

• Saija

Ahhh sorry, nu ska ni kunna se galleriet!

• Irish

Det där ser ju jättefint ut! Vi har också placeringskort med blommor, men dubbelvikta som står på bordet, finns bilder i mitt galleri också.

• Julibrud och nästan 30

Jätte snyggt :)

• kikki kikki

Fräckt...hissen ända upp...ler

• TinkerBelle

Istället för att göra placeringskort och sedan fästa dem med gem på festhäftena varför inte skriva gästens namn på framsidan på festhäftet? Gjorde vi - två flugor i en smäll! Dem blev väldigt uppskattade och gästerna tog hem dem som minnen.

• Saija

TinkerBelle: Vi tänkte så vi med först.

Men nu ska vi få gratis hjälp att skriva ut häftena med en superskrivare som skriver ut, häftar och viker, allt i ett steg!

Och då blir det knöligt att göra olika framsidor.

Men tanken är som sagt god. Men nu fick vi tänka om...

Och veliga jag har tänkt om igen (tror jag).

I och med att vi har bjudit 84 gäster och bara har porslin till 90 st kan det ju vara bra om gästerna håller reda på sitt glas, ett tag iallafall :)

Så nu ska jag åka till Panduro och köpa ståltråd och pärlor. Sen gör jag lite mindre placeringskort som jag laminerar och gör ett hål i och trär på ståltråden.

Så kan vi sätta fast ett varsitt runt foten på glasen. Tror det kan bli bra...

• Werty
    Saija skrev 2010-07-28 14:39:18 följande:
    TinkerBelle: Vi tänkte så vi med först. Men nu ska vi få gratis hjälp att skriva ut häftena med en superskrivare som skriver ut, häftar och viker, allt i ett steg! Och då blir det knöligt att göra olika framsidor. Men tanken är som sagt god. Men nu fick vi tänka om...   Och veliga jag har tänkt om igen (tror jag). I och med att vi har bjudit 84 gäster och bara har porslin till 90 st kan det ju vara bra om gästerna håller reda på sitt glas, ett tag iallafall :) Så nu ska jag åka till Panduro och köpa ståltråd och pärlor. Sen gör jag lite mindre placeringskort som jag laminerar och gör ett hål i och trär på ståltråden. Så kan vi sätta fast ett varsitt runt foten på glasen. Tror det kan bli bra...
    Låter som en jättefin idé med glasen tycker jag!
  • KatjaB

snyggt! kul med små söta klädnypor också

Svar på tråden Placeringskort, hiss eller diss