• SnowFairy

    Göra en egen "spargris"/"skattkista"

    Hej allihopa :)


    Jag och min M2B har bestämt oss för att önska oss pengar till vår bröllopsresa i bröllopspresent och jag tänkte nu höra om det finns någon här inne som har gjort en egen spargris och haft framme under dagen/festen?


    Om jag inte minns helt fel har jag för mig att jag såg någon som hade gjort en egen liten "skattkista" av en skokartong och som påminde mycket om scrapbooking här inne på BT.


    Alla tips, idéer och framförallt bilder är mycket välkommet :)


    /SnowFairy

  • Svar på tråden Göra en egen "spargris"/"skattkista"
  • Sanna2010

    Gå in på Panduro!!! Jag köpte en liten "resväska" i kartong som jag ska göra ett höå i där gästerns kan få lägga ett kort... Den kostade typ 75 kr

  • jazzie78

    Vi ska också önska oss pengar till vår bröllopsresa och jag hittade en fiffig sak att göra och det verkar inte så svårt. Bilden finns i mitt galleri :o)
    Det är tre lådor staplade på varandra i olika storlekar, iklätt i papper och sen ett sidenband runt om... :o)

  • Julibrud och nästan 30

    Vi hade en måne som man kunde sätta kuverten i mån iden kom ifrån "honeymoon"


    brevid stod det en skylt med ritade bikupor "honeymoon founds, Thank you".


     

  • Julibrud och nästan 30
    Julibrud och nästan 30 skrev 2010-07-28 12:47:21 följande:
    Vi hade en måne som man kunde sätta kuverten i mån iden kom ifrån "honeymoon" brevid stod det en skylt med ritade bikupor "honeymoon founds, Thank you".  
    Ok ovan på den hade vi ett brudspar den blev ett trevligt inslag på bordet.

    Även ett annat tips som vi hade var att vi hade bröllopsfoton från min och min mans mormor o. morfar,farmor o.farfar och våra föräldrar och syskon + ett baby foto på mej och min man på presentbordet. Det blev vackert :)

  • MeAndU

    Ett annat tips kan va att köpa en liten fågelbur. Som man sprayar i önskad färg och dekorera med sidenband eller annat.

  • apan80

    Vi har köpt den här trälådan på ikea: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50184836


     


    Den ska jag måla vit. Eftersom vi ska åka till new york på bröllopsresa och vi önskar oss bidrag till resan så ska jag göra det klassiska: www.propertypeople.se/wp-content/uploads/i-love-new-york.gif


    Tänkte "skriva" det med indianpärlor och pärlplattor och limma fast på locket. Och så ska jag såga ut en öppning så att gästerna kan lägga sina kuvert eller vad de nu har.

  • DanKat
    jazzie78 skrev 2010-07-28 12:09:57 följande:

    Vi ska också önska oss pengar till vår bröllopsresa och jag hittade en fiffig sak att göra och det verkar inte så svårt. Bilden finns i mitt galleri :o)
    Det är tre lådor staplade på varandra i olika storlekar, iklätt i papper och sen ett sidenband runt om... :o)


    Vi gjorde en liknande grej men använde runda lådor som jag klädde med tyg och pärlor bl.a. Har bild i galleriet.
Svar på tråden Göra en egen "spargris"/"skattkista"