• Mmmajsan

Tips på bröllopsresa över jul?

Vi planerar bröllopsresa över jul, tillsammans med våra barn på 4 och 6 år. En av dem fyller dessutom år på julafton. Vi har en resebugdet som nog bara tar oss inom Europa/Nordafrika, vill gärna ha lite sol och värme. Barnen skulle säkert uppskatta både bamseklubb och kanske minigolf/vattenrutschkanor. Eller nåt zoo/delfinsafari. All inclusive, har vi tänkt oss.
    Men VAR?
    Har tittat på Kap Verde men det verkade för dyrt. Sen hörde jag ryktas att det ofta är sandstormar där?
    Tittar just nu på Egypten och där fanns ju flera fina hotell. Bada i röda havet på julafton är kanske för kallt, men poolerna är väl uppvärmda.

Nån som har erfarenhet av liknande resor över jul och har nåt ställe att rekommendera??

• Svar på tråden Tips på bröllopsresa över jul?
  • rottizz1

Vi var oxå inne på kap verde när vi skulle resa men verkar inte finnas speciellt mkt att göra där. Om jag var ni skulle jag isf hellre åka till egypten iaf om ni har barn med er.

• LadyL

Jag har flera gånger varit på Kanarieöarna i närheten av jul, och det kan jag definitivt rekommendera. Det finns bamseklubbar, uppvärmda pooler osv. Billigt och bra om du frågar mig :)

Svar på tråden Tips på bröllopsresa över jul?