• magnoliantrees

Kort klänning.. Kan man ångra sig?

Hej!

Funderar starkt på en kort klänning till bröllopet. Lite retro inspirerad med markerad midja och mycket tyll. Min fundering är bara om man kan ångra sig? Man har ju alltid drömmt om sitt bröllop i en sagolik klänning med långt släp.. ;) Men nu tänker jag på hur snyggt det kunde vara med en kort klänning och snygg uppsättning. Någon som har något bra tips på nån hemsida, där de har snygga korta klänningar??

Kram

• Svar på tråden Kort klänning.. Kan man ångra sig?
  • Ellsa

Klart du ska ångra dig! Knälångt, midjetight och femtitalspuffigt är jättefint tycker jag. Här har de fina klänningar för beställning eller inspiration:

http://www.dollycouture.com

• Hjartafró
    Junebug skrev 2010-07-25 19:55:14 följande:
    Det är min klänning!! :) Den är superfin i verkligheten också kan jag avslöja.. :)
    Den är verkligigen fin! Tittade också på den inför vårt bröllop.
  • magnoliantrees

Någon som kan rekomendera bra butiker kring Trollhättan och Göteborg??

• cajeli

Jag hade en kort klänning, dvs den gick till halva vaden och jag ångrar det inte en sekund, det är inte jag att ha en lång klänning. Helheten är det som gör det hela i slutändan.
    Min var hellång från början men jag valde att klippa av den och blev så nöjd, samt att det inte var ett helt projekt att gå på toa i den kortare varianten : )
    Kör på en kort!

• Rufsas

Jag kommer att ha lång klänning under vigseln och sedan kort klänning för festen.

• RockTroll
    Junebug skrev 2010-07-25 19:55:14 följande:
    Det är min klänning!! :) Den är superfin i verkligheten också kan jag avslöja.. :)
    :) kollade ditt galleri och den passar dig perfekt. Jag är bara lite orolig över att den kommer se konstig ut på mig som är storbystad. To much liksom. Men den såg inte ut att vara såååå v ringad på din bild att brösten riskerar ramla ut haha,
  • magnoliantrees

Junebug: Vilka fina skor du har i ditt bildgalleri!! Är de, de som du ska ha? Vart har du köpt dem i så fall? Vill gärna ha några med öppen tå, såå fint. :)

• Junebug

RockTroll skrev 2010-07-26 19:02:01 följande:
    :) kollade ditt galleri och den passar dig perfekt. Jag är bara lite orolig över att den kommer se konstig ut på mig som är storbystad. To much liksom. Men den såg inte ut att vara såååå v ringad på din bild att brösten riskerar ramla ut haha,

Tack! Jag tror tvärtom; den modellen är finare när man har lite byst, egentligen. Och den kommer sitta som en smäck tack vare snörningen i ryggen, det är den som gör det.. :)

• Junebug

magnoliantrees skrev 2010-07-26 19:21:52 följande:
    Junebug: Vilka fina skor du har i ditt bildgalleri!! Är de, de som du ska ha? Vart har du köpt dem i så fall? Vill gärna ha några med öppen tå, såå fint. :)

Ja visst är de fina, köpte dem för ca 700 kr på www.elegantsteps.co.uk. Tyvärr passade de inte alls till klänningen, skorna var kritvita men klänningen är krämvit, så de får åka tillbaka till affären idag. Man kan beställa färgning av skorna på samma ställe men det hinner jag inte med.
    Verkar vara fin kvalitet och de var riktigt fina i verkligheten också annars.

Nu funderar jag istället på att köpa de champagnefärgade skorna igen som jag har på bilden där jag har klänningen på mig... lämnade tillbaka dem för att det var fel färg, men hellre för beiga än för vita känner jag nu :)

• KatjaB

magnoliantrees skrev 2010-07-25 21:35:31 följande:
    ooo.. Ja, nu blev man ju inte mindre sugen precis *fniss* Denna var fiiin ---> www.dollycouture.com/collection/the-moon-rive... Men jag vet inte om jag vågra köpa en klänning på nätet, man vill ju gärna prova...

tror nixa har en audreyklänning också.. googla audreyklänning så får du upp den.

• RockTroll
    Junebug skrev 2010-07-27 11:20:07 följande:
      Tack! Jag tror tvärtom; den modellen är finare när man har lite byst, egentligen. Och den kommer sitta som en smäck tack vare snörningen i ryggen, det är den som gör det.. :)
    Låter superbra :D snörning i ryggen är ett krav för mig. Måste bara fråga vilken färg du valde? vit eller ivory?
  • Junebug
    RockTroll skrev 2010-07-27 12:53:26 följande:
    Låter superbra :D snörning i ryggen är ett krav för mig. Måste bara fråga vilken färg du valde? vit eller ivory?
    Jag valde ivory, färgen är jättehärlig - som vispad grädde ungefär. 
  • RockTroll
    Junebug skrev 2010-07-27 20:32:40 följande:
    Jag valde ivory, färgen är jättehärlig - som vispad grädde ungefär. 
    Underbart! Den får det bli om jag inte hunnit bli gravid innan dess.
  • magnoliantrees

Junebug: Ja, de var verkligen kanonsnygga! :) Har dock inte problem med att hitta skor så det är jag inte orolig för. ;)

KatjaB: Nu har jag goolgat lite och jisses vad fina klänningar det finns :D Jag ska snart ut och prova tänkte jag, om jag hittar någon. Annars blir det väl till att beställa.

Jag har tänkt på en sak. Om man beställer en klänning och den behöver sys in tex. kan man gå till en bröllopsbutik och göra det då? Eller syr de endast in de klänningar som de själva säljer? Kan man kanske beställa en klänning genom en butik i så fall? Eller har de endast vissa återförsäljare? Är grymt sugen på att åka ut och prova klänning nu. Har jobbat hårt i sommar på jobbet, så jag har gått ner 3 kg :D Kanoners!!

Svar på tråden Kort klänning.. Kan man ångra sig?