• Tessanoliki

Tärnklänning

Jag vet ju att det egentligen bara är bruden som ska vara vitklädd av de vuxna på ett bröllop. På mitt eget bröllop är det min syster på 19 år som ska vara brudtärna, näbbar är våra barn, dtr 6 år och son 4 år. 

Brudtärnan kommer att ha en ivory-färgad klänning i satin, kort modell. Jag själv tycker att detta är ok, men tror ni att de andra gästerna kommer att reagera på att hon har liknande klänning som mig? 

Min klänning är ju dock betydligt "finare", lång klänning med kort släp, drapering över livet (vilket hennes också har), pärlor påsydda på överdelen.

Bröllopsnojan börjar infinna sig! 

• Svar på tråden Tärnklänning
  • BlackWIngedAngel

Det beror nog på vad du menar. Jag skulle tro att någon reagerar över att tärnan har en så brudlik klänning eftersom det inte är kutym att tärnor har vita kläder. Men frågan är snarare; Bryr du dig verkligen om ifall någon reagerar på det? Det är ju faktiskt ert bröllop och att folk har åsikter betyder ju inte att de kommer vädra dem inför dig och inte heller att du behöver bry dig om dem om de skulle göra så.

• mattiasFästmö

Jag tror absolut att folk kommer reagera på det, men sen är det ju inte säkert att de går upp till dig och säger något. Eller säger något öht. Jag tror att folk antar väl att eftersom hon har det så måste du vara okej med det, men jag skulle iallafall reagera om jag gick på bröllopet

• Tessanoliki

Jag tyckte det var helt ok, jag tom var med och valde klänningen! Men nu känner jag mig alldeles rådvill och undrar om vi ska satsa på en "grön/blå" klänningen vi tittade på istället.

Jag trodde inte att jag skulle vara så nojjig inför bröllopet!

• mattiasFästmö

Tessanoliki skrev 2010-07-24 00:11:40 följande:
    Jag tyckte det var helt ok, jag tom var med och valde klänningen! Men nu känner jag mig alldeles rådvill och undrar om vi ska satsa på en "grön/blå" klänningen vi tittade på istället. Jag trodde inte att jag skulle vara så nojjig inför bröllopet!

Hihi ja det blir ju lätt så, nerverna fungerar inte som dom ska när det är bröllop vi pratar om men om du känner dig bekväm med att hon har vitt så ska du absolut ha det. Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle komma upp till dig och säga något om det. Folk skulle kanske tänka det men jag tror ingen skulle säga något

Svar på tråden Tärnklänning