• Seriously In Love

Hjälp - vågar vi handla på nätet?

Bor i Stockholmsområdet, så att köra till Tyskland är både långt och tar mycket tid. Funderar nu på att handla på nätet, t ex Vinsajten.com, men är så orolig för att det ska fastna i tullen och att det blir pengar i sjön. Någon som har erfarenhet av detta och kan dela med sig, hur ska vi göra??? Gifter oss om en månad, så det börjar bli lite akut...

• Svar på tråden Hjälp - vågar vi handla på nätet?
  • Jimmy och Jessika

vi kommer från Hallsberg och vi har handlat allt nere i tyskland. gubben glömde köpa hem cognac och likör så jag får ta systemet här hemma nu i veckan.

• Caroline1007

Hej, vi beställde allt vin och öl på bottleshop.com. Tog ca 2veckor att få upp det till Luleå. Inga problem för oss iaf, kan tydligen fastna i tullen för endel, det kanske är en chansning men för oss gick det då bra! 

• mitas79

Vi funderar också på att beställa. Men är lite osäker på hur dyr frakten kommer att bli?

• Seriously In Love

Jag vågade inte chansa, så nu har vi handlat i Tyskland. Sååå skönt att det är avklarat! Om vi skulle ha handlat på nätet, ca 160 kg varor, skulle frakten gått på ca 1200 kr.

• vilmaviggos

vart beställer ja öl billigt?? å får de hem!!

• lunagarden

Seriously In Love skrev 2010-07-27 08:34:53 följande:
    Jag vågade inte chansa, så nu har vi handlat i Tyskland. Sååå skönt att det är avklarat! Om vi skulle ha handlat på nätet, ca 160 kg varor, skulle frakten gått på ca 1200 kr.

Fast det blir väl ändå billigare än Tysklandsresan eftersom färja och broavgift är så dyrt.

Förstår dock att ni inte vågar chansa

• Bridezilla11

Om ni läser på Vinsajten ang. tullen, så står det att man ska betala alkoholskatt i det landet sakerna införs ifrån, vilket är Tyskland.

Gå in och läs själva, kommer inte ihåg exakt vad det stod. Men det fanns något kryphål just när man får det hemlevererat. Vet andra på denna sida som beställt därifrån utan problem. Jag själv tänker också göra det, men det är för tidigt nu :)

Svar på tråden Hjälp - vågar vi handla på nätet?