serverings persoal på bröllopsfesten?
hej!
jag undrar hur många av er som ordnar bröllopsfester typ i hyrd lokal (inte restaurang os.v) som använder er utav serverings personal m.m?
hej!
jag undrar hur många av er som ordnar bröllopsfester typ i hyrd lokal (inte restaurang os.v) som använder er utav serverings personal m.m?
Nu vet jag inte om vi räknas in, vi ska vara i cateringföretagets lokal som dom har. Men vi får betala för lokalen och personalen så vi ska ha serveringspersonal iallafall!
får man fråga vad ni betalar för personalen? och vad dom gör under festen?
vill också gärna veta
nu ska vi se hur det var, 3500 tror jag att vi betalar. Och då hjälper dom till att servera fram (vi ska ha buffé) plocka undan, diskar och städar efteråt
Ska de också servera brudskålen?
Läste någonstans att man räknar en personal/15 personer vid bordsservering, men vet inte om det stämmer Undrar hur man räknar vid buffé, hur många gäster har ni? Ska de också bemanna baren sen?
Ja det ska dom göra Vi kommer ha runt 40 gäster, vet inte hur många personal de blir, vi har en bröllopsplanerare, så det är hon som fixar med det. Men jag litar på att vi får så många som behövs
och eftersom vi ska ha alkoholfritt så kommer det inte bli någon bar att bemanna.
15-18 per personal vid servering. 25-30 vid buffe..
vad jag vet i alla fall..
lolfestservice - har ni fått någon offert?
Såg en cateringfirma där serveringspersonalen kostade 300 kr/tim, och det tyckte jag lät väldigt dyrt, särskilt eftersom kocken bara var 50 kr/tim dyrare
lunagarden:
nej. alltså jag och en vän jobbar med bröllopsfester m.m. privat, försöker starta upp en verksamhet tillsammans. just med servering å bar m.m. så jag undrade mest hur många som anlitar folk och så.
300 är normal pris, enligt tabeller om man googlar på det lite.
vi har lagt oss lågt nu i början för att få lite jobb så vi kan börja bygga ett nätverk med referenser.
vi ligger på 100/h innan 20:00 sen 150..
jag tror att det är ganska vanligt att man anlitar personal vid bröllop. Man vill ju gärna inte be föräldrar och liknande att 'jobba' med servering och disk och städa hela lokalen efteråt. många som jag pratat med har anlitat folk iallafall
Varför inte etablera kontakt med cateringföretagen? De flesta har ju personal som de erbjuder och som kund är det enklast att använda personal som de har knutit till sig.
Men har ni gjort en ordentlig kalkyl? 100 kr/tim blir ju hälften i lön när skatter och sociala avg är betalda, och sen ska ni dra av era övriga kostnader för transporter, telefon, administration, marknadsföring, arbetskläder mm så kan det inte bli många kr över
Lycka till!
Vi har catering och och personal. Vi är 84 pers och kommer ha 4 som serverar, han på firman tyckte det räckte;) De tar 300kr/h per person. vi kommer även ha 2 av dem som stannar kvar efter sittningen och agerar bartender. De verkar väldigt bra att ha och göra med, de anpassar allt efter oss och de gör vad vi ber dem om, som att duka och röja bort borden så vi kan dansa. Det är värt pengarna känner jag!
tanken är väl att så småning om bilda en ordentlig verksamhet runt detta. då blir man ju tvungen att höja kostnaden såklart.
Av en mycket van fritidsbröllopsplanerare och tillika servitris, så fick jag tipset till 110 gäster: Tre som lägger upp maten, och tre som delar ut maten. Finns det bara dricka, och saker att göra vid borden så tröttnar inte folk alls på att vänta.
Vi tänker nog anställa ETT proffs som basar över fem gamla elever till mig. De kommer nog bli glada för det de får, och proffset får såklart mer. Jag hoppas på att detta kan funka!